יום שני, 27 ביולי 2020

מנות קטנות של גאולה, הכלי של אהוד, ילדי ההליקופטר ושיער בכיוון אחר-ספרי עיון וקבצי סיפורים בהמלצה




פעמים רבות תהיתי מה מלהיב אותי יותר: ספר שלם ארוך שעלילתו מתפתלת, מסקרנת ומותחת או סיפורים קצרים שהשיא בהם ממהר להגיע ומותיר אותי בחשיבה רבה אחרי.
שני ספרים המביאים קבצי סיפורים חדשים רואים אור בימים אלו. 

מנות קטנות של גאולה מאת יאיר יונה


הראשון שבהם "מנות קטנות של גאולה" שהוא קובץ של 22 סיפורים נפלאים על החיים, דרך עיניהן של מגוון דמויות צבעוניות, שונות ונוגעות ללב. ביד אמן, ברגישות ומתוך נקודת מבט ייחודית ומפתיעה, לעתים אף בוטה, רוקם יאיר יונה, סיפור אחר סיפור, מסכת מצבים מרגשים, מצחיקים ומעוררי מחשבה, המציעה חוויה בלתי נשכחת. 

מה שולט בחיינו על פני האדמה, גורל, מקריות, טבע האדם או אלוהים שבשמיים? היא השאלה הנצחית המהדהדת בכל אחד מהסיפורים בקובץ. סיפורים המציגים דמויות מרתקות המגיעות עד הקצה, הרחק אל מחוזות מסוכנים ולא צפויים, מתגלגלות אל פתחה של הזדמנות או הסתבכות ונעות בין הגשמה לאובדן.

"מנות קטנות של גאולה" מביא בפני הקוראים פיסות חיים מן הראלי ועד הפנטסטי. במרחבים ללא גבולות, מעיירות נידחות בדרום הארץ ועד לחלל, מתהלכים, בין היתר, שחקנית שתקועה בתוך תסריט חייה, בחור שנקלע לרצח, נוסע בזמן, שפנים ורודים, אסטרונאוטים במשימה לאומית, גבר שמאבד את אהבתו בעקבות מזימה מפוקפקת, חייל משוחרר שרגשות האשם שלו מובילים אותו לשתות וויסקי ולאכול טובלרון עם אלוהים. כולם מחפשים גאולה.

עוד בספר חברי ילדות היוצאים לטייל יחד אחרי הצבא. מפגש מקרי עם בחור ישראלי נוסף שמצטרף אליהם ומערער את האיזון עד שגורם למתח ואיבה כשכל אלו על רקע שנות התשעים והימים הסוערים שלפני רצח רבין. תקרית טרגית המתרחשת בעיירה מדברית, מביאה את השלושה עד לנקודת שבר ממנה אין כבר דרך חזרה.

סיפור אהבה אחד מצחיק ומסובך בו זמנית המתרחש בעיירה קטנה בדרום, בין בעל מסעדה מבוגר למלצרית צעירה, שבמקרה היא גם בתו של ראש העיר; תקראו על שני אנשי עסקים שמסתבכים עם חובות כבדים ל"עולם התחתון", לא מוותרים, נלחמים בדרכים מפתיעות בגורלם, ומסכנים הכל, גם את חייהם. סיפור על נער דתי מקהילה בשומרון ההולך נגד כל המוסכמות ונאלץ לשלם את המחיר ולצידם סיפור על אישה המגלה דבר מדהים, משהו שאף בן אנוש לא אמור לגלות.

"מנות קטנות של גאולה"הוא ספרו הראשון של יאיר יונה, כלכלן וסופר שנולד וגדל בחדרה. יאיר יונה מספר: אחד מהסיפורים מתרחש בשכונה קטנה, דומה קצת לשכונה שבה נולדתי, אחת מדמויות המשנה בסיפור הוא איש מוזר, סוג של "שוטה הכפר" שיש כנראה בכל שכונה.  לאשתו, שעזבה אותו לפני שנים רבות, קראו גאולה. למה "מנות קטנות של גאולה"?  ובכן, אתם חייבים לקרוא את הסיפור הזה".

"מנות קטנות של גאולה" מאת יאיר יונה. הוצאת "ספרי ניב", 320 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר.

***


הכלי של אהוד מאת קובי גל


הספר "הכלי של אהוד" הוא קובץ סיפורים נפלא, הכולל מקבץ דמויות ססגוניות ואירועים משעשעים עד דמעות. שלושים ושמונה סיפורים מצחיקים ומאוירים להפליא, חלקם מהווי חיינו, אחרים פרי דמיון משוגע והנותרים שילוב של השניים, היוצרים חויה בטעם של עוד. 

על הסיפור הטסט הקצר בהיסטוריה: המתח בשיאו, טסט ראשון, כל בוחן נכנס למכונית המיועדת לו, ונועה זלצמן זוכה לקבל אותו, את הבוחן הנורא מכולם, את מאיר דאניאק.
על הסיפור חצאיות קש עם פעמונים: מטוס הססנה החד-מנועי התרסק סמוך לשבט הקניבלים הנידח 'קניבּולָה' אשר בווינדהוּק (פינת הרוחות) בירת נמיביה. איך שני הטייסים מצאו את עצמם במים עד צוואר בסיר הבישול.
על הסיפור דג תמורת תקליט: אמר לי: "אולי תוריד אותו משם?" אמרתי לו: "את מי?" אמר לי: "את סבך ז"ל מהמזנון"
על הסיפור רובה ללא מעצורים: דון רוסו גאספרה, מאתיים וחמישים ליבראות משקלו, עיניו אפורות, שריריו כפלדה, זרועותיו ארוכות וחסונות כפיצוי האלוהים על ראשו הקטן. האם הוא יכבוש את דונה ביאנקה בלוצ'י על מיטת בעלה? 
ועוד סיפורים רבים נוספים ומרתקים.
"הכלי של אהוד" הוא ספר ביכורים של קובי גל – מומלץ ביותר למי שרוצה ליהנות מסיפורים רציניים שמפילים מצחוק.

"הכלי של אהוד" מאת קובי גל. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 258 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 

***


ספר הדרכה חדש: ילדי ההליקופטר מאת אייל גל




נושא קשיי ההתנהגות בקרב ילדים ונוער הפך לאחרונה לנושא המטריד הורים רבים ואף את מערכת החינוך בישראל. "ילדי ההליקופטר" הם תוצר של הורות מודרנית שלעיתים מגוננת ומתערבבת מדי בחיי הילדים. סגנון הורות זה שואף לפתור לילדים את בעיותיהם, ובכך הם אינם נדרשים להתמודד עם קושי ולחוות תסכולים.

"ילדי ההליקופטר", ספרו של איש החינוך אייל גל, מתאר מציאות שבה ילדים רבים חווים קשיים רגשיים והתנהגותיים, המשפיעים באופן ישיר על יכולתם להתמודד עם אתגרים חברתיים יומיומיים. גל פותח בסיפורו האישי כילד המתמודד עם קשיי קשב ולקויות למידה ומעביר את הקורא מסע בתחנות חייו עד למבוגר המשמעותי שהפך להיות. בספרו פונה גל להורים ולצוותי החינוך ומציג בפניהם ארגז כלים יישומי המשלב בתוכו רקע אקדמי רחב, סיפורי מקרה וגישה חדשה להבנת עולמם של ילדים.
פרקי הספר עוסקים ב: קשיי התנהגות בקרב ילדים – השפעות על תחומים חברתיים ורגשיים; תוכנית "גלגל הצלחה" (כיצד מלמדים ילדים קבלת החלטות? איך משפרים יכולות של תקשורת בין-אישית? כיצד מחזקים את המסוגלות העצמית של הילדים? ומה תפקיד גיבורי העל בחיי הילדים?); אושר או מסוגלות (כיצד מביאים את הילד לידי מימוש עצמי? מהם תפקידי ההורה וכיצד פערי הדורות בין ההורים שאנו להורים שלנו באים לידי ביטוי בהתנהגות ובקשיים הרגשיים של ילדינו, כיום?); כלים ועקרונות בהנחיית קבוצות ילדים (כיצד מזהים את סגנון הלמידה של הילד ומתאימים את הפעילות לכך? מהם העקרונות המנחים בהנחיית קבוצות ילדים?); התמודדות הצוות החינוכי עם קשיים רגשיים והתנהגותיים; סיפורי מקרה ומחשבות בחינוך.

אייל גל, בן 35, נשוי ללילך ואבא של יעל, הוא מנחה חינוכי-התנהגותי, מוסמך M.A בחינוך – בהתמחות בחינוך מיוחד - ומייסד תוכנית "גלגל הצלחה", המסייעת לילדים ולנוער בחיזוק מסוגלותם העצמית ובהקניית מיומנויות חברתיות. היכנסו לאתר הכותב.

147 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר.  

***


שיער בכיוון אחר מאת שלומית קרני


מאז ומתמיד היה לה, לחברתי מהכיתה אישו עם השיער בגופה. מגיל צעיר כאשר המראה החיצוני הציק  והיא הפכה מושא להצקות חברתיות פנתה לאמה והתחננה להרחיק את מה שגורם לה סבל נפשי וחברתי. 

הספר החדש "שיער בכיוון אחר" מציג תפיסה ייחודית בנושא הסרת שיער הגוף. נשים וגברים עוסקים בתחום הזה כיום ביתר שאת כדי לזכות במראה אסתטי יותר.

מהו שיער? מהו הקשר הפנימי שלנו אליו? זהו סיפור על הסרת שיער בגישה אלטרנטיבית, מבעד למבטה של עקרת בית וחיי משפחתה. הסיפור חושף דרמה והומור על שיער בכלל, ועל הדרך האולטימטיבית להיפטר ממנו.
כותבת הספר שלומית קרני ציירת, חובבת פיזיקה תאורטית. אוחזת בגישת המדע-הרוחני לטיפול בשיער, טוענת כי בעזרת אנרגיה, ובעזרת דיבור אל השערות, אפשר לגרום להן להפסיק לצמוח. היא טוענת ששערות גופה "מקשיבות", ועל ידי כיוון התדרים האנרגטיים הנכונים אליהן, הן מפסיקות בצמיחתן, על בסיס ההנחה שלכל דבר ולכל עצם ביקום יש תודעה מסוימת, שצריך לדעת איך לפנות אליה. הכותבת מציגה את התפיסה שלה דרך סיפור על שגרת חייה מאז החלה לחקור את הנושא, והיא כותבת בצורה קלילה, חייכנית ואפילו משעשעת והומוריסטית.
הספר מיועד לכל מי שמודע ומאמין בקשרי גוף ונפש, לכל אישה וגבר המעוניינים להיחשף לשיטה שונה וייחודית להשגת עור חלק משיער לצמיתות.

"אפשר לטפל בכל מקום בגוף", אמרתי.  "מעולה." "פרטיות מוחלטת מובטחת בטיפול".  אחותי!", כעת היא הריעה. "ללא כאב", הדגשתי. "גדול", אמרה חנה. "מדובר ב'מכשיר' המתקדם ביותר בשוק, ולא יהיה יותר משוכלל ממנו", אמרתי בהתרגשות. "קניתי, ועוד בחינם, תודה". (מתוך הספר)
  

"שיער בכיוון אחר" מאת שלומית קרני. הוצאת "ספרי ניב", 155 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  





















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה