יום שני, 27 ביולי 2020

המלך האחרון של אטלנטיס, המטמון-סוד מטבעות הזהב, ברעות שריונאים ועד שהשמש תשקע ספרי נוער ורומנים בהמלצה.






יש משהו בספרי הנוער שתמיד מחזיר אותי לימים שלי ומעורר בי זיכרונות של נעורים במושב. אני לא צריכה להתעמק הרבה כדי שתמונות משותפות עם חברי לאותה קבוצת גיל שאגב נמצאים בקשר עד היום בעשור השביעי לחיינו, עולות בי ומעוררות חיוך בלב ועל פני. הנעורים-ימים נפלאים שלא שוכחים. 
שלושה ספרי נעורים רואים אור בימים אלו ואני גמעתי אותם בשקיקה כמו בת עשרה מנסה לנתח את שחוו ויודעת שאצלי זה היה קצת אחרת. 


המלך האחרון של אטלנטיס מאת קטי ריידלר


הראשון שבהם הוא "המלך האחרון של אטלנטיס", הוא ספר פנטזיה נפלא לבני נוער, המביא את סיפורו של טום, נער צעיר בזמן ששני אירועים מרכזיים שינו את חייו: היום שבו אביו נעלם והיום שבו הבין למה.
ביום הולדתו השמונה-עשר קיבל טום מתנה מסתורית מאביו, מתנה שהמתינה עבורו לאורך שנים, בזכות המתנה נשאב טום אל העבר הרחוק, אל ממלכת אטלנטיס האגדית. מאותו רגע השתנו חוקי החיים כפי שהכיר אותם. כַּשָּׁף אטלנטי צעיר בשם לֵטוֹ מלווה את טום לסדרת הרפתקאות.  לצד הדמויות המרתקות שפוגשים השניים נחשפים בפני טום הסודות האפלים של אטלנטיס, שאחד מהם קשור גם אליו.

אתה בטוח, טום?" היא הרימה גבה, "אתה בטוח שהאנושות מוכנה?" (מתוך הספר)

"המלך האחרון של אטלנטיס" הוא ספרה הראשון של קטי ריידלר. היא מספרת:  "בעת לימודי התואר הראשון נכחתי בשיחה על אטלנטיס שגרמה לי לתהות בנוגע לממלכה האגדית. הייתי האחרונה לצאת מהספרייה בשעת לילה מאוחרת. גמעתי בשקיקה את המידע על אותה יבשת מסתורית, והיא הותירה בי תהיות רבות. מחקר בנושא הוביל אותי אל כתבי אפלטון ואדגר קייסי, מי שכונה "הנביא הישן", שבמהלך חייו טען כי אטלנטיס הייתה מפותחת מבחינה טכנולוגית, ואני מצאתי את עצמי מתחילה לטוות קורי דמיון לסיפור על יבשת אבודה בתקופת תור הזהב שלה, בעת שהייתה ממלכה עצומה ומתקדמת, בעוד כוחות אופל כבר רוחשים מבין הסדקים".

"המלך האחרון של אטלנטיס" מאת קטי ריידלר. הוצאת "ספרי ניב", 175 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר. 






 


חובבי הרפתקאות מספרים בסודי-סודות, כי באדמת ארץ ישראל נטמנו בעבר מטמונים ואוצרות... מי החביא אותם? האם יש מטמונים שעדיין לא התגלו? ספר חדש "המטמון-סוד מטבעות הזהב" מביא את סיפורו של יוני שדה בן ה-12, ילד חובב הרפתקאות, השומע מסבא-רבא שלו אברהם על מטבעות זהב שהסב מצא בילדותו בוואדי קֶלט שבמדבר יהודה שבעים שנים קודם לכן. הסב החביא את המטמון עם שני חבריו  אלא שהשלושה לא שמרו על קשר, ומעולם לא חזרו להוציאו מהאדמה.

יוני יוצא למסע בעקבות האוצר, ואליו מתלווים סבא-רבא אברהם, אביו גדעון מדריך הטיולים, שתי אחיותיו המעצבנות נעה ואביגיל, ושני נערים אמריקאים שמתארחים בביתם. בדרך הם פוגשים את הגר ויוסי, הנינים של חבריו של סבא-רבא אברהם, ומצרפים אותם לחיפושים.
במהלך החיפושים אחר המטמון הם לומדים פרקים מתולדות ארץ ישראל בזמן שלפני הקמת המדינה, ומגלים שכדי למצוא אוצר צריך תושייה, אומץ, אחדות וסובלנות כלפי האחר והשונה.

בכתיבה מקרבת, ומסקרנת משלבת הסופרת את תולדות המדינה במסע החיפושים המשפחתי, מפגישה את הקורא הצעיר עם מיידע ערכי וחשוב לכל מי שגדל במדינה שלנו ומעוררת עניין וסקרנות בדרך למציאת המטמון. האם יגיעו? ימצאו את שחיפשו? 

אתי אלבוים היא סופרת, עיתונאית, מחזאית ומנחת סדנאות כתיבה. בין ספריה: הרומן ההיסטורי "סחלבים בשער הגיא" בהוצאת תכלת; סדרת "אמא קסומה"; טרילוגיית "תעתועים"; וספר העדות שכתבה עם אמה, "נערה באושוויץ", בהוצאת ידיעות ספרים. בעבר הייתה מדריכת טיולים, והחלום שלה תמיד היה למצוא מטמון עתיק שהוחבא באדמת הארץ.


"המטמון-סוד מטבעות הזהב" מאת אתי אלבוים. הוצאת "דני ספרים", 184 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר      



***


ברעות שריונאים מאת ליאור לינדר






"וככה המחשבות שלי נדדו משברון הלב של גיל 15 אל החבר'ה הטובים שהכרתי פה. זוגיות באה וזוגיות הולכת, ונכון שאני טירון והכרתי את החבר'ה האלה בדיוק לפני חודשיים וחצי, אבל יש דברים שאני יודע שהם לתמיד. אולי אהבה אמיתית לא קיימת, או שהיא לא מחכה לי פה בשיזפון בדמות המדריכה עם העיניים הירוקות, אבל ללא ספק מצאתי כאן משהו אחר חשוב לא פחות. בשיזפון מצאתי רעות." (מתוך הספר)


הספר "ברעות שריונאים" מאת ליאור לינדר מוקדש לכל השריונאים, בעבר, בהווה ובעתיד. ניתן לראות בו גם רומן נעורים שכן הצבא משמש רקע לחוויות המאפיינות כמעט כל בחור צעיר בגילים אלו: גילוי העולם הגדול, חיזורים, אהבות, אכזבות, מסיבות ועוד. הוא מספק הזדמנות אמיתית וכנה לחוות את חוויית השירות המבצעי של לוחמים בכלל ושל השריונאים בפרט. ללא מסננים מיותרים מתארת הכותבת דילמות וסיטואציות המשלבות את האתגר שבשירות המבצעי, את היכולת לשלב חיים אישיים במחויבות מבצעית, את החברות הנרקמת בשירות ורעות הלוחמים - כל זאת בלי לחסוך את הקושי, ולעיתים את הביקורת, מנקודת המבט של הלוחם והמפקד.


התגייסתי לצה"ל עם סיום התיכון בשנת 1976 ושרתי למעלה משנתיים וחצי בסיני בחיל המודיעין. הרעות הייתה הכוח המניע בעשייה היומיומית ובחיים במחנה צבאי סגור הרחק מהארץ הנושבת במה שנקרא אז "אזור החיץ" שבין מצרים וישראל לפי החתימה על הסכם השלום. רעות השיריונאים שהכרתי לאורך ספרה של לינדר הצעירה, השיב אותי לאותן שנים שקסמן נחרט בי כבר אז והפך להיות רובד במי שאני בהוותי וחיי עד היום. אהבתי את הכתיבה, את הרעות הבלתי מעורערת ויכולתי להיות אמפתית ככל שהגדילה לתאר את הלכידות החברתית על אף הקשיים, הלבטים והאתגרים שנוספו לשליחות הצבאית.

ליאור לינדר, ילידת רמת השרון, כתבה את "ברעות שריונאים", ספר הביכורים שלה לאחר שירות משמעותי של שנתיים וחצי כמדריכת שריון. כיום מתגוררת בבאר שבע ומשרתת במילואים בחטיבה 7.
"אין לי ספק כי כל שריונר יוכל להזדהות עם העלילה ובעיקר עם הסלנג השריונאי השזור לאורך העלילה. לא רק לשריונאים!" - גיא חסון, (
תא"ל מיל') קצין השריון הראשי, 2019-2016.

"ברעות שריונאים" מאת ליאור לינדר. הוצאת "ספרי ניב", 322 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר.


***

עד שהשמש תשקע מאת עטרה מריומה




"עד שהשמש תשקע" מאת עטרה מריומה, הוא רומן מרגש ומלא אופטימיות, המביא את סיפורה של אביגיל, צעירה שבגיל 13 מהרגע שנודע לה כי היא חולת לוקמיה - סרטן הדם. 

לפני שנתיים הפסיק הגוף של אביגיל להגיב לטיפולים הכימותרפיים, והיא ומשפחתה מקווים שהטיפול הניסיוני החדש שהתקבלה אליו ישפר את מצבה. היא ממשיכה בשגרה ומנסה לחיות כאילו כל יום הוא יומה האחרון. היא מאזינה לשירים שבנגן ה- MP3  שלה ומחפשת תשובות, נאבקת לשמור על חיוביות ולהאמין שלכל דבר שקורה יש סיבה. כשהיא פוגשת בגבריאל, חברו הטוב של אחיה, מתעוררות בה שאלות חדשות - למה גבריאל חזר בשאלה? מה פשר השינוי בהרגשתה כלפיו? ואיך תוכל להרשות לעצמה להתקרב אליו, לחקור ולגלות את התשובות לשאלות האלה כשעתידה מוטל בספק? אחיה הגדול אורי מנסה להגן עליה בדרכים שהוא מכיר, אבל איך יוכל להגן עליה מפני החבר הטוב ביותר שלו? ואיזה סוד הוא מסתיר בעצמו?
אביגיל רוצה יותר מלהיות מוגנת - היא מוכרחה למתוח את הגבולות של עצמה. בעדינות ובנחישות היא חותרת לפרוץ לה דרך, והיא תמשיך לחיות כל עוד השמש זורחת ועד שהשמש תשקע.

"כשחזרתי לחדר שלי אחרי השיחה עם אבא, הראש שלי כאב כל כך, שלא אפשרתי לאימא שלי או לאורי להיכנס אחריי. הוצאתי את הקופסה שלי וכתבתי על פתק, "אני מפחדת למות". אחרי שקיפלתי אותו כתבתי על פתק נוסף, "אני מפחדת לא להגיע לגן עדן", ומאחוריו כתבתי, "יש בכלל גן עדן?" אבל אז מחקתי את זה בקשקוש שחור. זו הייתה הפעם האחרונה שבה אבא שלי ואני דיברנו על הנושא הזה, ואני המשכתי להעלות אותו רק בפתקים." (מתוך גב הספר)


"עד שהשמש תשקע" מאת עטרה מריומה. הוצאת "ספרי ניב", 123 עמודים. מחיר לצרכן 77 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר. כל רווחי הספר נתרמים לעמותות של חולי סרטן. 















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה