יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

מרק חומוס בכורכום



בואו של הקופון החודשי של שופרסל הזכיר לי שמזמן לא הכנתי את מרק החומוס שבעלי כל כך אוהב. 
אני מבשלת חומוס כל ימות השנה והוא אחת הקטניות היותר בריאות שראוי להוסיף לתפריט שלנו באופנים ומתכונים שונים. בסלטים קרים וחמים בממרח חומוס, כתוספת למנה עקרית בשילובים שונים עם אורז או ירקות מאודים. 











בשלבי ההכנה
אני נוהגת להשרות להשרות 1 ק"ג של גרעיני חומוס למשך יממה ולהחליף מים לפחות פעמיים בטווח הזמן הזה. אחרי ההשריה אני שוטפת שוב ומסננת.

בשלב הראשון של הבישול אני מכניסה את כל כמות החומוס לסיר גדול ועמוק ומכסה במים קרים.
מביאה לרתיחה ומבשלת עוד 5 דקות על אש גבוהה. (נוצר קצף שיש להוציא עם כף מחוררת)
אחרי 5 דקות אני מורידה מהלהבה, מסננת, שוטפת ומתחילה בתהליך הבישול מחדש.  








מכניסה לסיר לחץ גדול: 
מים קרים ואת כל כמות החומוס, מוסיפה מעט שמן זית ומעט מלח. 
מביאה לרתיחה מנמיכה את הלהבה וסוגרת את סיר הלחץ 
מבשלת בסיר סגור לפחות שעה וחצי.
אחרי שעה וחצי מכבה את הלהבה ועוזבת שעה.

בשל הכמות הגדולה של החומוש שאני מבשלת, אני נוהגת לחלק לקופסאות פלסטיק ולהקפיא. 
בסיר שאכין בו מרק אני משאירה רק אותה כמות שאני משתמשת בה למרק באותו העת.









המרכיבים למרק החומוס:

בצל קצוץ מושחם במעט שמן זית
כוס וחצי גרעיני חומוס מבושלים
ציר מרק או מים חמים
פלפל שחור גרוס, מלח.
כפית כורכום
שמן זית

הכנת המרק:
לקצוץ את הבצל ולטגן קלות בשמן זית עד להשחמה קלה.
להעביר את הבצל לסיר בו שמתי 2 כוסות גרעיני חומוס מבושלים וכמות מנוזלי הבישול
להוסיף מים חמים, מעט שמן זית, פלפל שחור גרוס, מלח, כפית כורכום,
להביא לרתיחה. ולהנמיך את הלהבה
להמשיך לבשל על להבה נמוכה למשך מחצית השעה.
ממליצה להגיש עם אורז לבן, סלט ירקות וטחינה גולמית שהכנתי בבית













מוצרי המותג שופרסל שקבלתי להתנסות:


ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה