יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

"להתעורר" המדריך המעשי לשכירים שיודעים שמגיע להם יותר, ערן שטרן




בימים אלו סיימתי לקרא את הספר להתעורר מאת ערן שטרן. כבר נחשפתי בעבר להרצאותיו של ערן במסגרת הלמידה וההתפתחות האישית שלי כמאמנת אישית וכמי שנקטה כבר את הצעד  ובחרה בחופש ובעצמאות. בשנים האחרונות מאז פרשתי ב 2007 אחרי 25 שנות חינוך והוראה, האזנתי להרצאות אינטרנטיות של ערן, קראתי מאמרים רבים והייתי מנויה על ניוזלטר ששלח.  הספר להתעורר מלווה במשימות  ובאתר בו עומדים לרשות הרוכשים חוברת עבודה ותרגולים מעשיים.


ערן שטרןלמי שטרם זכה להכיר, הוא הוא מנטור עסקי, מחבר רב-המכר "להגשים" והספר "להתעורר". מרצה מבוקש, ומומחה ליצירת שינויים גדולים ופריצות דרך בחייהם של אנשים. השליחות של ערן בעולם היא לפתח בעלי עסקים ויזמים ולהפוך אותם למנהיגים שמשנים את העולם דרך העסקים שהם מפתחים המבוססים על היעוד שלהם.








ככל שהתקדמתי בקריאה והדגשתי משפטים שראיתי לנכון להתייחס אליהם בסקירה זו, שבו והתווספו למאגר הטיוטה שלי משפטים רבים שהרגשתי שאני פשוט לא יכולה להשמיט. יותר מכל ברור היה לי שהספר להתעורר מיועד לכל אדם, לא רק לשכירים, כי מוטב לכל אחד מאתנו שיעצור לרגע וישאל את עצמו את השאלות הקשות שטרם שאל.



להתעורר הוא מדריך מעשי לשכירים המתלבטים אם להישאר... או להשתחרר.

"שכירים רבים מגיעים מידי בקר למקום עבודתם", כותב שטרן, "כשהדבר המרכזי שמחזיק אותם בו הוא הפחד מלאבד את מקור הפרנסה שנתפס שלא בצדק לביטחון כלכלי". 8 סיבות מנומקות מונה הכותב בפרק הראשון שבגללן פוגע מקום העבודה בעושר ובאושר של השכיר. (מי כמוני יודעת זאת טוב...) ככל שנומקו הסיבות אחת לאחת בפרק הראשון שבו ועלו בי תמונות כואבות משנות עבודתי במערכת החינוך עד שאבדתי (כמעט) לגמרי את זהותי העצמית והחלטתי לפעול לפרישה מוקדמת ולא משנה מה יהיה המחיר הכלכלי. באחרונה שבסיבות מתמקד שטרן באותו כאב שהיה מוכר לי אז מאוד. כשכירים אנו עובדים בעבור משהו אחר ונותנים לו להחליט עבורנו כיצד נחיה, כמה אנו שווים, איזה סגנון חיים נוכל לאפשר לעצמנו, מתי נצא לחופשות ולהיכן. נשמע לכם מוכר משהו?

עם השנים ובעיקר בעשור באחרון מאז פרשתי, אני ממלאה את כל זמני בבחירות מתוך חופש שאחת מהן היא הכתיבה. בלוג בחירות נכונות שבשורותיו נכתבות מילים אלו הוא אחד מביטויי החופש שלי ביעוד של חיי.


"האדם הוא יצור מתפתח. צומח וגדל. "בני האדם כמו הטבע, או שאנו צומחים ומתפתחים או שאנו קמלים ונובלים". כותב שטרן.  לקח לי שנים להבין שעבודתי במערכת החינוך משרתת המון צרכים של אחרים ושל הסביבה אבל מותירה אותי שבויה בחשיבה של אחרים ושל ההמון. השכירים משולים לניצבים בסרט של משהו אחר, מדמה שטרן בספר,  ואני הרגשתי שהייתי "ניצבת" בסרט שהבמאית שלו הייתה מי שניהלה אותי תרתי משמע.
למי שמאס כמוני בתפקיד הניצב מביא שטרן בספרו את כל הכלים וגם 17 חוקים בדרך לתפקיד יוצר הסרט, התסריטאי והבימאי של הסרט החשוב ביותר שנוצר אי פעם. לכל אדם יש שליחות בעולם הזה. ככל שרמת המודעות של הפרט גבוהה יותר הוא יוכל להתמודד עם אתגרים, יפעל מתוך קבלת אחריות, חיפוש פתרונות ועשייה עד שיתמודד. כי ככל שרמת המודעות שלו גבוהה הוא יגשים יותר ויותר את מי שנועד מלכתחילה להיות.




הספר להתעורר הוא המדריך המעשי לשכירים שיודעים שמגיע להם יותר.

לרכישה ישירה ומאובטחת הכנסו לכאן וגם בדף הפייסבוק ויש גם מתנות






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה