יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

רולדה מבצק וניל תפוז במילוי ריבת שזיפים





אני אוהבת לאלתר סוגי בצק. ולהכין מהם רולדות ועוגיות. השבוע החלטתי שלמרות כשלונות עבר עם סוגי קמח כבדים או מלאים אנסה שוב תוך שילוב עם קמח לבן רגיל. "מה כבר יכול להיות"?  אמרתי לעצמי, מקסימום אפורר את מה שיצא אחרי האפיה ואכין מהם כדורי שוקולד. תמיד יש מי שיבקש אותם בפריזר שלי...






הפעלתי את המקסר והעברתי לתוכו את כל מרכיבי הבצק. הבצק שנוצר היה גמיש, נפלא לטיפול וטעמו הצדיק את ההימור וההתנסות. 









המרכיבים:
2 כוסות קמח לבן רגיל
2 כוסות קמח חיטה כפרי (לא מלא) 
200 גרם חמאה רכה
2 ביצים
כוס סוכר
שליש כוס מיץ תפוז סחוט טרי
כפית תמצית וניל איכותית 
שקית אבקת אפיה
2 שקיות סוכר וניל
100 גרם שומשום









ההכנה:
ללוש במקסר את כל המרכיבים יחד עד שהבציק אחיד
להוציא מהמקסר ללוש מעט ביד לעטוף ולצנן לפחות 3 שעות. אני אפיתי רק למחרת.
לחלק את הבצק לארבעה או לחמישה חלקים תלוי איזה גודל רולדות אתם מעדיפים.
אני יצרתי מהבצק עוגיות ורולדות קטנות.

לרדד לעלה למרוח קונפיטורת שזיפים ולגלגל.
אני מרחתי ריבה מתוך מבחר הריבות שאימא רוקחת כבר שנים. טעמה של ריבת השזיפים מושלם, היא כהה ואינה נוזלית. 
להעביר את הרולדה לתבנית מרופדת בניר אפיה
לפרוס למנות (לא לגמרי) עד מחצית עומק הפרוסה ולאפות עד השחמה.
לקרר מעט ולחתוך את הפרוסות עד השלמה.

















ולכל מי ששאלו הקמח הכפרי בבקשה:


















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה