יום שישי, 19 באוגוסט 2016

מאפים מתוקים ומלוחים מבצק עלים חמאה. דקות של הכנה.





השבוע הגיע להתנסות בצק העלים חמאה של מעדנות יחד איתו הגיעו להתנסות בצק שמרים עלים חמאה ובצק פריך מתוק חמאה. בצק על בסיס חמאה משדרג כל מאפה מלוח ומתוק אלפי מילין על פני מרגרינה או שמן. בהכנת בצקים אני נוהגת להשתמש בחמאה או בשמן קוקוס. את המרגרינה אני לא מכניסה למטבח שלי כבר שנים רבות.






בצקי החמאה של מעדנות התקבלו אצלי באהבה גדולה וכמו שנכנסו שלושת טעמי הבצק אלי הביתה, נכנסתי אני למטבח. בצק העלים היה הראשון שלקחתי לידי. אני מאוד אוהבת לעבוד עם בצק עלים, ההפשרה היתה חלקית כמובן כדי שיהיה קל לעבודה וגמיש ברידוד. אני אוהבת לאלתר מאפים מבצק עלים. את חבילת בצק  החמאה "הפכתי" למאפים שונים מלוחים ומתוקים ופינקתי את בני הבית שהגיעו בערוב היום.






הכנתי משה בתיבה. מכירים את המאפה הזה? זה בצק עלים במילוי נקניקיות?







 בצק עלים במילוי בשר טחון




בנוסף למשה בתיבה או נקניקיות במעטפת בצק עלים הכנתי גם: 
בצק עלים במילוי תפוחי עץ וקינמון וזריתי מעל אבקת סוכר.
הכנתי מיני קורסונים מלוחים כמובן, במילוי גבינת נפוליאון עם בצל.
ומדליוני עלים במילוי גבינת נפוליאון בטעם טבעי אותה ערבבתי עם מעט פלפל שחור גרוס ופטרוזיליה יבשה. 









בצק עלים במילוי תפוח עץ מגורר מעט קינמון וסוכר חום מעל זריתי אבקת סוכר.


מתוקים - בצק עלים מגולגל לנקניק בציפוי סוכר  במרכולים קוראים להם אזני פיל



מיני קורסונים במילוי גבינת נפוליאון בטעם בצל












 מדליוני גבינה במילוי גבינת נפוליאון טבעי ותבלינים



 


בצק עלים הוא חומר גלם ליצירת אנסוף מאפים מתוקים ומלוחים. הוא קל לעבודה והוא מומלץ שבעתיים כאשר הוא על בסיס חמאה. אימי הנפלאה גם היום בגילה המתקדם מכינה עדיין בצק עלים. אני לעומתה מתפשרת על בצק מוכן מה גם שאין סיבה לטרוח כל כך הרבה כאשר מעדננות מציעים לי בצק עלים חמאה באיכות וטעם מעולים. 












ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה