יום שלישי, 2 באוגוסט 2016

כל יום בשעה 11:15- ספר חדש מאת רבקה נרדי.




"... ספונה במכוניתה, דוהרת לכיוון העיר המשיכו מחשבותיה של תמרה להדהד ולהדהד, עד שנזכרה שגם בתה הרגישה כזרה בקרב משפחתה,  ואף אמרה לה זאת. האם זה גורלן של אמהות וילדיהן? לחשוב שהן מבינות אך לעולם לא להבין באמת ולפעמים להתייאש כבר מהתחלה? רגשות כל כך מסובכים. למה אי אפשר שהכל ישאר פשוט ותמים כמו בשמן שהילד קטן ומביט בעיני אימו כמו היתה אלוהים. ואולי קשה לאמהות  להבין דווקא את ילדיהן הדומים להן. משהו מוכר ומפחיד עולה מנשמתו הנחשפת של הילד המיוחד שלהן - נשמה תאומה לנשמותיהן? תמרה תהתה האם היא עצמה חוותה כך עם הבת הקטנה? האם לאלינור קשה עם בנה מיכאל בשל הש\הדמיון ביניהם?  האם הדימיון בינן לבין ילדיהן מפחיד אותן ומרחיק אותן מזכיר להן מה שהיו פעם, מה שהיו לשכוח? ...." עכשיו התחוור לתמרה יותר, מדוע סרבה אלינור לכתוב מכתב מעצמה, האישה הבוגרת לאלינור הילדה. 

משהו בפסקה הזו גרם לי לעצור ולהתבונן פנימה לענות על אותן שאלות, לצאת המעלילה ולקחת את עצמי כמו מזדהה עם הכתוב ועוד קצת... 



"כל יום בשעה  11:15" הוא רומן מרתק בין שתי נשים חזקות – האחת פסיכולוגית השנייה אשת עסקים מצליחה ומה שעובר עליהן כשהפסיכולוגית נענית לבקשת אשת העסקים, לכתוב במהלך המפגשים את קורות חייה המצויים על פני תהום.
ימיה של אלינור בעלת רקע משפחתי לא קל, אישה שחיה למען ההצלחה ובחסר של אהבה עד שהתאהבה בגבר נשוי, נעים בין ירושלים, פריז, בוסטון ותל אביב. חופשתה המשותפת עם תמרה הפסיכולוגית המנוסה לחופשה משותפת, חושפת אותן למערבולת רגשות ומביאה את תמרה להשוואות כואבות אלינור מנערת את תמרה משיגרת היום יום, מעלה בה זיכרונות אליהם שלא הייתה חוזרת אליהם לעולם. עד שהם מאלצים אותה להתעמת עם עצמה בתוך התהליך. המאבק על רקע אופיין והשקפת עולמן השונה מוביל לחיכוך הבלתי נמנע ביניהן. 








אבנר הגבר הנשוי נועד איתה לשיחת הטלפון היומית בשעה 11:15 – ואצלו היא מוצאת את נחמתה בהתעוררות רוחנית, פיזית בתשוקה גדולה, בבריחות שלהם לבתי מלון, ולכנסים, בארץ ובחול.



זהו רומן נועז באופן כתיבתו הספרותית, כתיעוד שיחותיהן הטיפוליות אך גם באתגר שמציבה לעצמה המחברת, בבואה להעלות על הכתב את סיפור חייה של אשת העסקים המבריקה אלינור, שעל סף יום הולדתה חשה עצמה כמי שהגיעה למבוי ותהום פעורה לפניה. 


ד"ר רבקה נרדי, מחברת "נשים חסרות מנוח" ועוד 13 ספרים, עיון ופרוזה,  בנושא נשים, אהבה, משפחה ופמיניזם, שניים נכתבו עם בעלה, עובד סוציאלי, ד"ר חן נרדי.
רבקה נרדי פעלה רבות לקידום מעמד האישה כפסיכולוגית חברתית ומגדרית. תחומי התמחותה העיקריים הם יחסי נשים גברים, זוגיות פרק א' ופרק ב', יחסי הורים ילדים, קשר בין דורי, קריירה ומשפחה, מעברים ושינויים בחיים ועוד. הסיפורים הרבים שחלחלו במהלך השנים היוו השראה לספר זה. 

"הגיבורה הנשית שלי מאפיינת את הנשים שאני פוגשת בקליניקה – שם היא נולדה. אם לא הייתי מכירה דמויות צבעוניות – רבות – לא הייתי יכולה לכתוב אותו. לשמחתי המהפכה שלנו הצליחה (בחלקה), כי יותר נשים הצליחו ותפסו מקום של כבוד בעולם העסקים וחלקן אף אימץ לצערי את המודל הגברי. הבעיה 


היא שאלה מהן שלא הצליחו לאזן בין קריירה למשפחה הפסידו במערכה כי איבדו את הצד הנשי של החמלה והרכות. " היא טוענת. "החיים לא נעשו קלים יותר לשני המינים. האמון בין גברים ונשים הלך והתמעט והעולם נהיה תחרותי עוד יותר וקשה לגברים ולנשים כאחת. בספר זה בא לידי ביטוי ניכור שיש בין אלינור לבעלה וילדה.

ד"ר רבקה נרדי- ילידת הארץ, נשואה פלוס שלושה ילדים וסבתא לשניים. מתגוררת בקדימה.
זהו ספר הפרוזה החמישי שלה, אחד מהם קובץ סיפורים קצרים, מתוך 14 ספרים.

להשיג בחנויות הספרים. המחיר: 84 ₪.






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה