יום ראשון, 21 באוגוסט 2016

סדנה להכנת פיצה על לבנים






שלהי הקיץ ולקראת סופו של החופש הגדול הם הזדמנות נפלאה להכניס את הילדים למטבח ולשתף אותם בהכנת ארוחות ערב קלות שמתאימות לארוחת ערב משפחתית.

ברור לי שאין כמו הפיצה שמכינים בבית. כבר דובר בה רבות כמה קלה ההכנה ואינה דורשת אלא לישת הבצק והרכבת החלקים לפאזל השלם - הפיצה. 

לכאורה מה שאמור להיות קצת יותר מרתיע אצל חלק מאיתנו, היא הכנת הבצק. אלא ששימוש בשמרים יבשים מבטיח 100 אחוזי הצלחה. ולכן אני ממליצה. בדרך קבע אני שומרת את השמרים בצנצנת סגורה בפריזר למרות שלמדתי שאפשר גם במקרר. כך שתמיד יש לי שמרים בהישיג יד. את הפיצה שלנו אנו מכנים על לבנה והתוצר טעים שבעתיים.











מנסיוני, כדי להכין את הבצק מחצית השעה מראש, בטח שבימים חמים כמו שאנו חווים החודש תהייה התפיחה קלה ומהירה. 



לבצק:
כוסות קמח
מעט מלח
כף שמרים יבשים
שליש כוס שמן
כוס מים פושרים
ללוש הכל לבצק חלק לפזר מעט קמח לכסות ולחכות להתפחה.


*** הבן שלי ואני הכנו אמש מנה וחצי שהספיקה לפיצה שלמה ושתי פיצות אישיות בתוספת בזיליקום.

אפשר גם לשדרג את הבצק בהתפחה כפולה. אחרי חצי שעה להוציא מהבצק את כל בועות האויר
ולכסות לתפיחה שנייה. 

להכניס את הלבנה לתנור ולחמם בטמפרטורה גבוהה.
במקביל ניתן להתחיל ולהרכיב את הפיצה.

















למילוי:
רוטב עגבניות מוכן או תוצרת בית
אורגנו
גיוונים
גבינה מגוררת מעורבת או מסוג שאתם אוהביםזייתים, תירס, בצל, אנשובי, בזיליקום. פטריות.


לאפות 10 דקות על חום גבוה 270 מעלות, להוציא להגיש מיד.









ריקי ברוך


3 תגובות: