יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

"הגנה עצמית" - ספר חדש לבני הנעורים




חייהם של חמישה נערים, תל-אביביים "צפוניים", שארבעה מהם נולדו וגדלו בשכונת "אזורי חן", אמורים היו להתנהל על מי מנוחות – לימודים, בנות, בילויים ומותרות. אבל המציאות שונה. גל האלימות השוטף את ישראל במישור הלאומי-ביטחוני ובמישור החברתי, מגיע גם אליהם ומאיים על שלומם, כמו על שלומו של כל אזרח אחר במדינה.

הם היו חמישה, ואף קראו לעצמם כך, "החמישה". יואב, רון, שמואל, אייל ודן, כולם בגיל שבין ארבע עשרה לחמש עשרה. אי אפשר היה להבחין בהבדלי הגיל ביניהם, אך בהחלט היה אפשר להבחין בהבדלי האופי. קשה מאוד לציין במדויק אימתי הם הפכו להיות "החמישה", ועוד הרבה יותר קשה להסביר כיצד הצליחו ליצור טבעת חברות כה הדוקה ואמיצה.


אירוע קיצוני שהחמישה עדים לו – קטטה אלימה במועדון לילה, שהסתיימה בדקירת סכין קטלנית – מטלטל אותם עמוקות והם מחליטים לצאת מאזור הנוחות, להביט למציאות ישר בעיניים וליטול אחריות על ביטחונם האישי. חיפוש באינטרנט מוביל אותם לירון-עו"ד שעבר הסבה מקצועית ועוסק כיום בחינוך בני נוער להגנה עצמית, לא רק ברמת האימון הפיסי, אלא גם ברמת התודעה. כתוצאה מכך, הם משתנים, חייהם משתנים (הביטחון העצמי שלהם התחזק וכן כושרם הפיסי ונפתחו בפניהם אפיקי חשיבה חדשים), ולבסוף, במבחן רגע האמת, הם משנים גם את המציאות עצמה ומסכלים בזכות תושייתם נסיון פיגוע טרור בקניון רמת-אביב.









חמשת הנערים מוכיחים כיצד חבורת נערים אמיצה המאמינה בהגנה עצמית, יכולה לקטוע באיבו את אחד מאירועי הטרור, שהיו עלולים להתרחש בישראל.


הספר "הגנה עצמית" - המיועד לבני הנעורים, הוא ספרו השני של אוריאל לין לילדים. קדם לו הספר "ליעד והעורבים"  - סיפור על חברות אמיצה ולא שגרתית בין ילד לעורב

הספר מבטא את מחאתו של אוריאל לין על כך שאנו בישראל לא משכילים להגן על עצמנו בפני פעולות טרור המכוונות אלינו כיהודים. דרך סיפור העלילה, הוא מעלה שאלה מרכזית: האם אנו בישראל עושים כל הנחוץ כדי להגן על החיים? האם אנו כאומה ניצולת שואה יכולים להרשות לעצמנו שבמדינה אותה הקמנו על מנת להגן על חיי יהודים, יטבחו תושבים על שום היותם יהודים? לדעתו אחד האמצעים הבדוקים לטפל בבעייה, הוא חינוך להגנה עצמית. לדעתו, אחד האמצעים ההכרחיים לגדוע מתקפות טרור באיבן, הוא הרחבת מספר תושבי המדינה הכשירים לשאת כלי ירייה על מנת שתהיה להם היכולת להגן על עצמם. 


.
אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר תל-אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין במקצועו, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת "ברקלי" בקליפורניה. שימש כמנהל רשות ההשקעות בצפון אמריקה, הממונה על הכנסות המדינה ומנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות.
היה חבר כנסת מטעם המפלגה הליברלית ויו"ר וועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12, במסגרתה השלים חקיקתם של לא פחות מ-95 חוקים.
במשך ארבעים השנים שחלפו, פרסם אלפי מאמרים בכל העיתונים המובילים בישראל.

ב-2011 ראה אור ספרו "אבן דרך" -  ספר אוטוביוגרפי על תפקידיו השונים בשירות הציבורי.






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה