יום שני, 1 ביולי 2019

נשות הארמון - הספר שכל אישה שרוצה לאהוב את עצמה- חייבת לקרא!








כשהתחלתי לקרא את הספר נזכרתי מיד במי שאמר פעם שהוא מצדד ב"כל האמת בפנים"! 
נשות הארמון שכתבה אילנה כהן אלקסלסי הוא מסמך בלתי מתפשר של מראה המציבה את כל האמת בפנים. 
דומה כי לא התלבטתי בשאלה למה הגיע הספר הספציפי הזה דווקא אלי, כי התשובה לה נוסחה בצורה מושלמת בפרק הראשון ומשם הפכה הקריאה מזדהה קולחת ומותירה שובל של שאלות שלא תמיד הענקתי להן את התשובות המספקות.
אני מאמינה שדברים אינם קורים "סתם". ככל שהתקדמתי בקריאתו של הספר, שבתי ופגשתי את עצמי מתבוננת במראה הניצבת מול פני ומול שפניהן של רבות מהנשים באמצע החיים. 

כל אדם מורכב מסך חלקיו. יש לנו את החלקים הפיזיים, הרוחניים, הרגשיים, התפקידים שאנו ממלאים בתחנות חיינו ולצידן הדילמות באשר לחלוקה "הנכונה" בין אותם חלקים או כפי שדימתה אותם הכותבת לנשים בתוך ארמון. כמו גיבורת הספר כך גם אני מנהלת בתוך ארמון. 
אני? מנהלת באמת? ארמון אמיתי? ומי מבין העומדים סביב עוצר לרגע כדי לחשוב על המנהלת שאני? 

  











"... כך ישבנו ופטפטנו על הכל ועל לא כלום, שתי אסירות עולם בבגדי מעצבים, בבית קפה שכונתי ומפנק. 
מאוחר יותר, בתום הפגישה, הטלפון מצלצל.
"נו איך היה?" שאלה שרונה
"עצוב" השבתי
"מה קורה לך?" שאלה חברתי הטובה בדאגה.
"לא יודעת, אני מרגישה שיש לי הכל, ואין לי כלום."
"את מדאיגה אותי." אמרה לאחר שתיקה קצרה
"לא אל תדאגי, אני אשרוד."
"נכון אבל לא עבדת קשה כל כך כדי לשרוד, את עבדת כדי ליהנות מפירות עמלך, זה לא נראה לי הוגן שאחרי שנים רבות של עבודה את לא שמחה. את מורה מעולה, את אמא טובה, את חברה כיפית, מגיע לך לשמוח. מה קרה לך? "
"לא יודעת", השבתי בעצב.

"... ובכן עליך לקיים ישיבה כזו בנפש."
"מה?" שאלתי בחיוך.
"עלייך לקחת את המורה שבך ואת הרעיה שבך ןאת המאהבת שבך, אם היא עוד קיימת, (!!!!!*) ועוד כמה היבטים ולקיים ישיבה כדי לברר מה מפריע לך, מה מעציב אותך כל כך. זה לא בריא להיות עצובה. אני רוצה שתהיי שמחה, אני רוצה שתגיעי לגיל זקנה ותהיי איתי בבית אבות." 
"מה מטרת הישיבה?" הקשיתי.
"מטרת הישיבה היא למצוא את האהבה העצמית, את יודעת האהבה היא כוח החיים החזק ביותר בטבע. תנהלי ישיבה שמטרתה לברר היכן נמצאת האהבה שלך לעצמך." 
"והיכן אנהל את הישיבה הזו?"
במוח שלך, בנפש שלך, בגוף שלך." ..... 



בספרה הראשון מתבוננת אילנה כהן אלקסלסי על חייה מבפנים ומבחוץ באומץ רב. היא מעלה על פני השטח סוגיות שרבות בינינו מעדיפות ולהדחיק רק בכדי להימנע מהצורך הנוקב להתמודד. נשות הארמון הוא חשבון נפש שיש בו רגעים של צחוק ואהבה, של בכי, כעס ובעיקר של הצבת מראה מול העיניים.


ממליצה לכל אישה באשר היא!!







נשות הארמון
כתבה: אילנה כהן אלקסלסי
הוצאת מדיה 10 לרכישה ישירה מכאן




















ריקי ברוך






















2 תגובות:

  1. ספר מקסים ומומלץ. אהבתי את התיאורים על ההתלבטויות הקטנות שלנו בינינו לבין עצמנו. כתיבה שכיף לקרוא. קריאת הספר גורמת לי לחשוב על עצמי בהשוואה למתואר. בתור אמא, אשה, רעיה קל להזדהות עם הדמויות ולהבין את המצבים. ממליצה!

    השבמחק