יום חמישי, 18 ביולי 2019

"האסופי מנרבתא" ספר חדש מאת הדסה קלוש









דומה כי ימי "בין המייצרים" וציון "תשעה באב" ב11.8.19 שיצוינו ממש בקרוב, הם המועד היותר מתאים לקריאת הרומן החדש 
"האסופי מנרבתא מאת הדסה קלוש

שבעים שנה לאחר שנחרב בית המקדש בירושלים, העם מתארגן להתקוממות מחודשת. עזריה, צעיר יהודי יתום, חסר עבר וזיכרון, יוצא למשימת ריגול בוגדנית, בשליחותו של קאסיוס. הוא נשלח להתחקות אחר צעדיו של רבי עקיבא, אחד ממנהיגיו הרוחניים של המרד, במטרה להביא להפללתו. כאשר מתגלים סדקים במזימה, נפשו של עזריה עוברת טלטלה עזה והוא הולך ומתוודע צעד אחר צעד אל שורשיו, אל עברו ואל עולמו הרוחני. שאול, לוחם ששרד את המרד הקודם, דרוך לקראת פרוץ המרד המחודש ביהודה, ועם זאת, מתקשה להתמודד עם זיכרונות העבר ששבים וחובטים בו, עם התנגדותה העיקשת של יודפת רעייתו למרד, ועם הנער חסר הרסן יהודה, שנעשה בעל כורחו לבן חסותו. 













"העיר לוד קבלה את פניו של שאול בצינה סתווית. הוא ירד מן הכרכרה והתעכב מול שעריה. מראה הנוכרים, המתהלכים גאים בטוניקות הצבעוניות שלהם, היו לצנינים בעיניו. גם בשלטים הכתובים בלטינית, שנותרו תלויים מאז ביקורו האחרון של הקיסר, עוררו בו מורת רוח, אולם הוא ריסן את רגשותיו וחתם את פניו. 
כיצד ימצא את מקום הכינוס הסודי?
שאול סקר באי נוחות את מקבץ הקבצנים שעמדו לצד השער ושקשקו לעברו בקופסאות הברזל שבידם. זקנה אחת משכה את עיניו במיוחד. עיני התגלגלו בארובותיהן עד כי עלה בו ספק בנוגע לשפיותה. אם אין זה מסווה, ידע, שהרי רק קשישה שכמותה יכולה להעניק לו את המידע שהוא זקוק לו.
"אמרי לי", פנה אליה תוך שהשליך מטבע לקופסתה, "האם ידוע לך היכן נמצאים הרוכלים מן הכרם? "
פיה של הזקנה נפער לרווחה, ורק הקופסה שבידה המשיכה לשקשק באותה התזזית" (עמ' 41 בספר)

עזריה ושאול, אורגת הנתונה במרה שחורה, לוי זקן תימהוני, נער המתחזה לקבצן בפתח מחנה הרומים וגיבור הנאבק על אהדת בני עמו הם רק חלק מדמויותיו של הרומן המרתק זה, הנפרש לאורך שנות מרד בר-כוכבא, עד לסופו העצוב והמעורר תקווה כאחד. 


"האסופי מנרבתא" הוא ספרה החמישי של הדסה קלוש, נשואה ואם לשבעה. ספריה הקודמים: רב המכר "עד שינוסו הצללים" (מעל 10,000 עותקים), "מישהו לדבר איתו", "שיעור מולדת", ו"שלהי קיץ". 
"האסופי מנרבתא" הוא רומן היסטורי מרתק. קראתי אותו ב"משיכת צבע" אחת ואולי בגלל שמשהו בו החזיר אותי ללימודי ההיסטוריה היהודית באקדמיה והעניק לי את תחושת הצעירה שהייתי אז. 
קבלו ממני המלצה חמה!





מאת הדסה קלוש 
בהוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים". 
להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר 













ריקי ברוך











2 תגובות:

  1. ספר מדהים, מרגש, מותח, מלךמד בצורה חזקה על התקופה של חורבן הבית. בהצלחה

    השבמחק