יום רביעי, 17 ביולי 2019

אתגר הזוגיות הממושכת- שני ספרים חדשים מבית "דני ספרים"





קבלו עובדה עדכנית לשנה שחלפה: הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה ביוני השנה את הסיכום השנתי המתייחס לאחוזי הגירושין על פני כלל החברה בישראל. בשנה זו חלה עלייה במספר הזוגות שהתגרשו - 11,145 זוגות לעומת 10,661 זוגות ב-2017, עלייה של 5 אחוזים.

ההורים שלי הכירו שנה לפני שהתגייסו ביחד לפלמ"ח והם כבר 70 שנה ביחד. ברבות השנים הם זכו להקים שבט ענק של ילדים, נכדים ונינים ועד היום הם מאושרים בתוך התא המשפחתי הזה גם שלא תמיד הכל חלק, קל או שמח. 
זוגיות היא נושא מורכב. רבים מאיתנו זוגיים ומעטים יותר מעדיפים את הלבד. אני שחיה עם בעלי כבר 36 שנה יודעת לומר שהזוגיות שלנו גם אם ידעה עליות ומורדות, נשארה איתנה בזכות הערך שאנו משווים לחבירה המשותפת, לתא המשפחתי, לילדינו, לכלה, לחתן ולנכד. 



בימים אלו רואה אור ספר חדש "לראות שיש כאן עוד מישהו" מאת דקלה יוספסברג, ואני ישבתי לקרא ולאתר את הזוגיות שלי במבחן גישת שפר. מודה שהתחברתי לסוגיות לא מעטות והבנתי שיש עוד מה ללמוד... 








האם אנו נוטים לשכוח שיש כאן עוד משהו?


למה בן הזוג לא מספיק מפרגן ואכפתי? 
מה לעשות כשאני מרגישה שהוא לא תמיד רואה אותי? 
איך מפסיקים את הוויכוחים והמריבות וחוזרים לימי החיזור והאהבה של פעם? 
למה אנחנו נלחמים זה בזה ומה הסוד לזוגיות נעימה וזורמת? 
איך קרה שהקשר בינינו התקרר? מה עושים עם ריחוק בזוגיות? 
איך יוצרים חברות ושותפות ומחזירים את האינטימיות?

גישת שפר, שפותחה על ידי יעל אליצור 
מבוססת על עקרונות הפסיכולוגיה של אלפרד אדלר ונותנת מענה לקשיים בני זמננו בתחומי ההורות, הזוגיות ובתחום האישי. בהתאם לגישה בוחר האדם כיצד להתנהג במצב נתון ומכאן שכל התנהגותו אינה נובעת מסיבות אלא מכוונות מטרה. הגישה עוסקת בעיקר במטרות הלא מודעות אך קיומיות של האדם. היא מאפשרת הבנה של מטרת ההתנהגות דרך הצצה אל "מאחורי הקלעים" של המתרחש, בעקבות זאת שינוי של האופן בו הוא מתייחס ומגיב למצב.
גישת שפר מאמינה כי באדם, ובכלל זה גם בילד, טמונים כוחות ויכולות עצומים ויכולתו להוציאם אל הפועל תלויה ברצונו. גישת שפר מציעה דרך חדשה לניתוח המצב על-ידי שינוי נקודת המבט, ומהווה בסיס פורה לשינוי וצמיחה. 
הגישה נותנת מענה למצוקה בתחום הזוגיות מודרנית: תחושות של קרירות וריחוק, מאבקים בין בני הזוג וחוסר באינטימיות ושותפות. ומחזירה אל הזוגיות את החברות והביטחון האמון והכבוד, ההדדי.


דקלה יוספסברג
, תלמידתה של יעל אליצור, תושבת אלעד, רעיה ואם לשישה ילדים, מנחה ויועצת בגישת שפר ומחברת רב המכר 'אמון' - יחסי הורים-ילדים בגישת שפר, מביאה בספרה השני 'לראות שיש כאן עוד מישהו', את גישת שפר שקיבלה ממורתה, מתובלת בדוגמאות מחוויות זוגיות אישיות ומסיפורים של משתתפות בסדנאות.

"לראות שיש כאן עוד מישהו" 
מאת דקלה יוספסברג
בהוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים". 
להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר


________________________________________________



"בוודאי ישנה אהבה" מאת רן ובר
ספר נוסף שעוסק באהבה ומצדד בחשיבותה של הזוגיות, תרומתה של האהבה לחיינו ואת המחויבות לא לוותר עליה עד שתיכנס לחיינו.











"בשעת מריבה, לפעמים הוא מצליח להישיר מבט, ודרך כל הכאב עדיין לומר: בוודאי ישנה אהבה. זה ידרוש הרבה עבודה משנינו, אבל אני מאמין באהבה שקיימת מתחת לחורבות חיינו. אם לפחות אחד הצדדים אומר את זה - נס יכול להתרחש" (מתוך הספר)

בדיחה ידועה מספרת על זוג קשישים שהלכו אט אט ברחוב כשהם נתמכים זה בזה. ראה אותם בחור צעיר ושאל: תגידו, איך נשארתם יחד כל כך הרבה זמן? ענו בני הזוג: בדור שלנו, אם משהו שבור – מתקנים אותו.

"בוודאי ישנה אהבה" מאת רן ובר, כמו קודמו הסיפור מעשה מאבידת בת מלך של רבי נחמן מברסלב צועד בעקבותיו של הסיפור המתאר מסע של כמיהה, חיפוש וגילוי. דרך הסיפור ובשילוב עצותיו ומעשיותיו הנפלאות של רבי נחמן נפרסת לפנינו דרך חדשה שתעביר אותנו תהליך מלא תקווה לניעור שכבות אבק מעל הלב וגילוי הרצון האנושי הבסיסי ביותר - לאהוב ולהיות אהובים.
הספר מציע להילחם על האהבה, לא להתייאש מהחיפוש אחר זוגיות ולא לוותר עליה .

'בוודאי ישנה אהבה' הוא ספרו השישי של רן ובר, מחבר רבי המכר 'סוד הנקודה הטובה' ו'להיות בשמחה', ומובאים בו בשפה פשוטה וברורה תובנות וכלים לעבודה זוגית ואישית. הקריאה בספר יכולה לחבר אותנו שוב אל האמונה שלמרות כל הקשיים בדרך – בוודאי ישנה אהבה. ספרו "להיות בשמחה" קיבל אות ספר זהב תוך כחודשיים והפך להיות ספר היהדות הראשון שנכנס למבצעי קופה ברשתות הספרים ויצא החוצה מגבולות המגזר והזאנר.
*ספרו "להיות בשמחה" קיבל אות ספר זהב תוך כחודשיים והפך להיות ספר היהדות הראשון שנכנס למבצעי קופה ברשתות הספרים ויצא החוצה מגבולות המגזר והזאנר.




"בוודאי ישנה אהבה-
תקווה, אהבה וזוגיות לאור סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב" 
מאת רן ובר
הוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים". 

להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר






































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה