יום שלישי, 2 ביולי 2019

"התזמורת משתוללת" - הספר שחושף את ילדי הגיל הרך לכלי התזמורת.









קְלָרִינֶט וְקֶרֶן יַעַר מְחֻבָּקִים,
הַפִּיקוֹלוֹ עַל גַּלְגִּלִּיֹּות דּוֹהֲרִ,
הַבַּסוֹן וְהַחֲצוֹצְרָה כִּמְעַט לַחֲזָרָה מְאַחֲרִים.
לְאַט לְאַט הֵחֵלּוּ כָּל הַכֵּלִים,
לִתְפֹּס אֶת מְקוֹמוֹתֵיהֶם בָּאוּלָם
וּלְהִתְאַרְגֵּן לַחֲזָרָה. (מתוך הספר)







זה לא נתון לוויכוח שהאזנה למוזיקה מחוללת בילדינו תגובות מופלאות מבחינה רגשית, קוגניטיבית, התפתחותית, תרבותית ויצירתית. אפלטון אמר שהמוזיקה היא תורה של חיים ותורה של אהבה, לכן כל כך חשוב לפתח בילדים את היכולת ליהנות ממוזיקה. כולנו נולדים עם אהבה למוזיקה, ובמהלך השנים מאבדים או מצרים אותה.
אני זוכרת היטב שלפני למעלה מעשרים שנה כאשר רכשנו את מכשיר הוידאו הראשון הביתה, בחרתי דווקא את הקלטת הכפולה "פנטסיה" מאת וולט דיסני להיות הראשונה שחיברה את ילדי הצעירים למסך. פנטסיה הוא קונצרט אנימציה מרהיב בייחודו שהשפיע ונשאר חלק ממי שהם עד היום.







"התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר, הוא ספר ילדים מקסים החושף את הילדים בגיל הרך לחשיפה ראשונית לכלי התזמורת השונים. עלילת הספר מתרחשת באולם הקונצרטים. הכלים השונים ממהרים לעשות את דרכם לבמת הקונצרטים על מנת להתחיל בחזרה, בהם כינורות, טרומבון, חליל. כולם תופסים את מקומם על הבמה וממתינים למנצח על מנת שיוביל את החזרה, ממש כמו ילדים הנרגשים לפני חזרות למופע עבור ההורים וממתינים להוראות המורה. כשמבושש המנצח לבוא, מחליטים חלק מהכלים, ממש כמו שמתנהגים ילדים צעירים, שזו הזדמנות לצחוק ולהשתולל ומחפשים מנצח מחליף. 

בחריזה הומוריסטית ואיורים נפלאים פונה הכתוב לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות. באיוריה מתרגמת סברדלוב את הטקסט ומשלימה אותו עבור מי שאינם שולטים ברזי הקריאה ויכולים לעקוב אחר הכלים המוזכרים והחוויות אותם הם עוברים.







הספר הוא חגיגה יצירתית משולבת

הוא מתאים לקריאה משותפת ולמי שעושים את צעדיהם  הראשונים בעולם הקריאה ובעולם המוזיקה הקלאסית. הוא מעניק לקוראים הצעירים חווית קריאה אינטראקטיבית ייחודית, בה הם יכולים לחוות את המתואר בספר בעזרת האזנה לכלים השונים המתוארים בעלילה במהלך הקריאה בספר, בעזרת שימוש בקודי ה-QR המשולבים באיורים.


זהו ספרה השני של דפנה לוסטיגר, בוגרת סמינר לוינסקי ובעלת תואר B.Ed בהוראת מוזיקה, אשר למדה המנגנת מילדות על פסנתר. כמו בספרה הראשון "גינה ומנגינה", כך גם בספר זה הופכים המוזיקה והצלילים לחלק בלתי נפרד מחוויית הקריאה.














"התזמורת משתוללת"
 מאת דפנה לוסטיגר 
איורים נפלאים: ילנה סברדלוב. 
28 עמודים, מחיר לצרכן 48 ₪. מנוקד. 
הוצאת אופיר ביכורים
להשיג בחנויות הספרים ובאתר בהנחה  


























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה