יום ראשון, 15 בנובמבר 2020

תשעה בעקבות סבתא אחת, הבובה אפרת מלמדת להתמודד עם פחד- ספרי ילדים בהמלצה.

 

שני ספרי ילדים מיוחדים הרואים אור ממש בימים אלו הם תוספת נכונה למדף הספרים של ילדיכם. 

תשעה בעקבות סבתא אחת מטיילים בנאות קדומים מאת אירית אוסטרובסקי


האמת היא שיותר מכל הייתי רוצה עכשיו לטייל. לצאת לטבע. לא להיות מוגבלת מנגיף הקורונה ולבקר במקומות חדשים עם כל המשפחה, האחים, בני הדודים, הנכדים והנינים של השבט. 

"תשעה בעקבות סבתא אחת מטיילים בנאות קדומים" מאת אירית אוסטרובסקי, הוא ספר ילדים חדש ומקסים, ראשון בסדרה הנפלאה לילדים - "סבתא על גלגלים", שתביא אתכם - ההורים, המחנכים ובעיקר הילדים - לזהות, לכבד, להכיר ולקבל את המקום של האחר דרך ביקור באתרים שונים ברחבי הארץ.

בספר הראשון בסדרה, מבקרת סבתא אירית עם תשעה מנכדיה בפארק המדהים נאות קדומים השוכן במרכז הארץ. דרך התנהלות תשעת הנכדים, שלכל אחד ואחת מהם נקודת מבט בסיסית המניעה אותם להתנהל ולהגיב בדרך זו או אחרת, תגלו במהלך הביקור בפארק תשע שפות תקשורת המבוססות על מודל ה"אניאגרם", תשע נקודות מבט שכולנו מחזיקים, אף שאחת מהן דומיננטית. תשע שפות התקשורת יוצגו דרך ההתנהלות והתגובות השונות של הנכדים במצבים שונים, עם עצמם ואל מול אחרים. המודל מעודד הקשבה, מחילה, הכלה, סובלנות, הבנה וקבלה של עצמי ושל האחר. הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן. 

"סָבְתָא: "הִנֵּה, הִגַּעְנוּ לָעֲצִירָה הָאַחֲרוֹנָה לְהַיּוֹם, מִגְדַּל הַשּׁוֹמֵר. בּוֹאוּ נַעֲלֶה לְמַעְלָה, נֵשֵׁב בַּצֵּל, וְתוּכְלוּ לֵהָנוֹת מֵהַנּוֹף הַמַּדְהִים מִסְּבִיבֵנוּ. נֹעַם, אוּלַי נַעֲשֶׂה תְּמוּנָה מִשְׁפַּחְתִּית?" (מתוך הספר)



אירית אוסטרובסקי היא אימא וסבתא להמון ילדים ונכדים בזכות זוגיות שנייה עם בן זוגה משה. זה 25 שנה אירית, שאינה נחה לרגע, צועדת ומצעידה אנשים, נשים, בני נוער וילדים ברחבי ישראל ובנבכי נפש האדם. היא חובשת שני כובעים: של מורת דרך ותיקה ומנוסה ושל מרצה, מנחת סדנאות, מאמנת אישית ומובילת תהליכים. אירית פיתחה שני כלים עוצמתיים: ״נתיבי צמיחה״ ו״משולש הבריאות״, וכן את "מובילות לעצמאות", תוכנית ייחודית לאימהות ובנות מצווה.

 "תשעה בעקבות סבתא אחת מטיילים בנאות קדומים" מאת אירית אוסטרובסקי. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 64 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪ לספר מודפס   או 45 ₪ לספר דיגיטלי, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

***




הבובה אפרת מלמדת להתמודד עם פחד מאת טובה נר



הפחד הוא רגש בסיסי. כולנו חווים פחד, קטנים כגדולים במצבים, בעוצמות ובתדירויות שונות. בכל שנוגע לילדים, 
פחד אצל ילדים הוא חלק טבעי ובלתי נפרד מההתפתחות והגדילה שלהם.  פחד אצל ילדים הוא תופעה טבעית ונורמטיבית שמופיעה כחלק משלב התפתחותי או בתגובה לגירויים חדשים ו/או מאיימים, ואינה מביאה לפגיעה משמעותית בתפקודו של הילד. 

לַיְלָה אֶחָד, כְּשֶׁכֻּלָּם כְּבָר יָשְׁנוּ וְהַבַּיִת הָיָה שָׁקֵט לְגַמְרֵי, הִתְעוֹרְרָה אַיֶּלֶת בְּבֶהָלָה. הִיא שָׁמְעָה רַעַשׁ מוּזָר, מִין גִּרְגּוּר-טִרְטוּר […] אַיֶּלֶת הִרְגִּישָׁה שֶׁהַלֵּב שֶׁלָּהּ דּוֹפֵק חָזָק-חָזָק […] הָיָה נִדְמֶה לָהּ שֶׁהַגִּרְגּוּר-טִרְטוּר מִתְקָרֵב אֶל חַדְרָהּ, וְהִיא פָּלְטָה קְרִיאָה קְטַנְטַנָּה: "אִמָּא’לֶה!" (מתוך הספר)

"הבובה אפרת מלמדת להתמודד עם פחד" הוא ספר ילדים מקסים, שנועד לשמש כלי בידי הורים, מטפלים ומחנכים בסייעם לילדים להתמודד עם פחדים.
איילת, גיבורת הסיפור, עוברת מסע רגשי המתחיל בפחד משתק ומסתיים בהתמודדות עם הפחד ובהעצמה וכל זאת בסיועה של הבובה אפרת, המלמדת אותה להמיר את הפרשנות המפחידה בפרשנות המעודדת התמודדות. 
דמותה של הבובה מבוססת על המודל הידוע אפר"ת (אירוע-פירוש-רגש-תגובה), והיא משמשת סמל ומשאב להתמודדות. הַבֻּבָּה אֶפְרָת תמחיש באופן חווייתי כיצד הורים, מטפלים ומחנכים יכולים ליצור שפה משותפת עם הילד ולחלץ אותו בעזרת קוד מנצח מהמצוקה שהוא נמצא בה.
הבובה אפרת ממחישה את האפשרות להמיר מחשבה לא מועילה-פחד. בסופו חשוב להדגיש את הקטע שבו הבובה אפרת מלמדת את השינוי המחשבתי הזה. 




לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים של טלי עמית, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 

טובה נר בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית, מטפלת משפחתית, מנחת הורים מוסמכת ופסיכותרפיסטית מוסמכת בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). "הבובה אפרת" הוא ספרה הראשון.
טובה נר אומרת: "ספר זה הנו ייחודי בכך שעשוי גם להעניק לילדים כלים בהתמודדות עם מצוקות שונות בחייהם, והוא רלוונטי מאוד לילדים המתמודדים עם פחדים וקשיים גם בתקופת זו של הקורנה. בעתיד אני מתכננת לקיים סדנא ייחודית מבוססת על הספר".


"הבובה אפרת מלמדת להתמודד עם פחד" מאת טובה נר. איורים: טלי עמית. הוצאת "ספרי ניב", 28 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה










ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה