יום חמישי, 26 בנובמבר 2020

מלך החיות, זיגי, זה לא נעים לי-ספרי ילדים בהמלצה מיוחדת









יש משהו בספרי הילדים שתמיד מרומם לי את הלב. הגישה, החריזה, החשיבה מאחורי המסר שהספר מתכוון להעביר וכמובן התוצאה הסופית. ספרי הילדים מאירים אירועים, דמויות ותופעות המוכרות לילדים ומתיימרים להביא את דרך ההתמודדות המומלצת בשפה מותאמת ובהמחשה מעולם הילדים. בספרים שאביא בסקירה זו תפגשו שלושה מצבים שהילדים מכירים.


מלך החיות מאת איל נזרי

בָּאָרֶץ רְחוֹקָה בֵּין גְּבָעוֹת נִשָּׂאוֹת
הַטֶּבַע מַדְהִים וְשׁוֹפֵעַ חַיּוֹת
וּמִכָּל הַמִּינִים בּוֹלֵט לוֹ אֶחָד
הֵן אַרְיֵה אֲצִילִי הוּא רָאָה מְיֻחָד
רַעֲמָה זְהֻבָּה וּשְׁאָגָה מְהַדְהֶדֶת
הִקְנוּ לְאַרְיֵה שְׁלִיחוּת מְיֻחֶדֶת

כִּי מִלְּבַד הֱיוֹתוֹ אֶחָד הַיּוֹנְקִים
הָאַרְיֵה הוּא גַּם מֶלֶךְ בַּעֲלֵי הַחַיִּים
לְכֻלָּם הוּא דּוֹאֵג מִקָּטָן עַד גָּדוֹל
שׁוֹמֵר עַל הַסֵּדֶר שׁוֹלֵט הוּא בַּכֹּל

תכירו את ספר הילדים החדש המתרחש בארץ רחוקה סיפורו של "מלך החיות" מאת איל נזרי. 
ספר מקסים, מעורר השראה ומשמח את לבבות הילדים.  

חַיָּיו שֶׁל הַמֶּלֶךְ אֵינָם כֹּה פְּשׁוּטִים,
עָלָיו לְטַפֵּל בַּהֲמוֹן עניינים.
בֵּין עִסּוּק לעניין הוּא שׁוּב מְאֻכְזָב
כִּי אֵין לוֹ פְּנַאי לִשְׁכַּב עַל הַגַּב.
"נְכַנֵּס אֶת כֻּלָּם," יָעֲצָה הַלְּבִיאָה,
"וּבֵין עֵמֶק לְגַיְא נְקַיֵּם מְלִיאָה.
צָב וְאַרְנָב אָז יַכְרִיעוּ יַחְדָּו
מָה דָּרוּשׁ לוֹ, לְמֶלֶךְ, בְּעֵינֵי נְתִינָיו.

מבין החיות בולט האריה האצילי שדואג לכולם ושומר על הסדר. כשהתעייף האריה מהמלוכה, כינס בעצת הלביאה את כל החיות לחיפוש אחר התכונות הדרושות למלך החדש. המסקנה בסוף המסע מפתיעה במיוחד. הספר מלווה באיורים מקוריים פרי יצירתה של מירב חולמיאנסקי ומוסיפים לסיפור חן לרוב.  "מלך החיות" הוא ספרו הראשון של איל נזרי. 

"מלך החיות" מאת איל נזרי. איורים: מירב חולמיאנסקי. הוצאת "ספרי ניב", 28 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

***


זיגי מאת ליאור קדם

חשבתם פעם על משהו שרציתם מאוד ולא התחשק לכם להתאמץ בכדי להשיג אותו כי זה דרש מכם להשקיע מאמץ? תכירו את זיגי הזחל שרצה מאוד, השתדל וכמובן שהצליח. 


"זִיגִי לֹא יוֹדֵעַ שֶׁהוּא בַּכִּוּוּן הַמְּדֻיָּק,
שֶׁעוֹד מַאֲמָץ קַל – וְהוּא בַּצַּד הַנֶּחְשָׁק,
שֶׁגַּם דֶּרֶךְ מְלֵאָה מִכְשׁוֹלִים וּמוֹרָדוֹת
יְכוֹלָה לְהוֹבִיל בְּדִיּוּק לַמָּקוֹם שֶׁבּוֹ צָרִיךְ לִהְיוֹת" 

זיגי" הוא ספר ילדים חדש ומיוחד, שמביא את סיפורו של זיגי, זחל קטן עם חלום גדול- לטעום אבטיח.

זיגי יוצא מאיזור הנוחות מוקף העשב שהכיר כל חייו ומתחיל במסע אל מקשת האבטיחים הנמצאת מעבר לכביש סואןבדרכו הוא נתקל במכשולים ובקשיים המאלצים אותו להתמודד עם פחדים, עם דימוי עצמי ועם אמונות מגבילות העומדות בינו לבין ייעודו. כך זיגי עובר את ״מסע הגיבור״- מסע פנימי בדרך להגשמת חלומות. הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של אלה קדם.

זיִגִי הוא יצירתן המשותפת של האחיות ליאור ואלה קדם, הצועדות, כל אחת בדרכה, בשבילים עקלקלים המובילים לאבטיחים מתוקים.

"זיגי" מאת ליאור קדם. איורים: אלה קדם. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  


זה לא נעים לי מאת רוחל'ה הראל אבוהב

לא אחטא לומר שכמעט כל הבנות מכירות את הסיטואציה של מי שמושכים לה בצמות. גם אני עברתי את החוויה המפוקפקת הזו ולוא דווקא בגן הילדים. בתקופת הילדות שלי היה מן מנהג חברתי שכזה, שבנים היו באים מאחור ומושכים בצמות ובקוקואים וכל זאת סתם כדי להציק... 

בימים אלו רואה אור ספר הילדים "זה לא נעים לי", ספר שמטרתו, בין היתר, להעביר את המסר כבר בגיל הגן להתנהגות ראויה של בנים כלפי בנות. עלילת הספר מושתתת על טראומת ילדות לא פתורה שרוחל'ה נושאת עמה מאז הייתה ילדה עם צמות וסבלה מהתנכלות הבנים.


"לפתע רונלי במקום נעצרה: מולה נעמדו הבנים בשורה. בצמותיה משכו חזק בלי חמלה – רונלי לא הבינה בגלל מי, בגלל מה". (מתוך הספר)

רוֹחָלֶ'ה הראל אבוהב נולדה בשנת 1955. אווירת האלימות הקשה ששוררת בשנים האחרונות ברחוב הישראלי מטרידים את מנוחתה. בהיותה פטריוטית כתבה את הספר מתוך דאגה אמיתית לעתיד המדינה, ילדיה ונכדיה.

רוחל'ה אם לארבעה ילדים וחמישה נכדים. רונלי, שמה של גיבורת הספר, מורכב מהשמות רוני ולין, שתי הנכדות הבוגרות. טומי, אורי וריי הם שמות נכדיה, וגם הם מוזכרים בספר. במשך 20 שנה הייתה רוחל'ה הבעלים של "זהו זה", רשת חנויות אופנה, ובשלושים השנים האחרונות היא עוסקת בשיווק, במכירות ובתיווך בתחום הנדל"ן.

רוחל'ה הראל אבוהב כותבת בגב הספר: "מרץ אפריל מאי 2020 , מגפה עולמית פקדה אותנו: קורונה. יושבת בסגר בבית ושומעת המון חדשות. לצד היתרון שמשפחות רבות מוצאות בהתכנסות המשפחתית הנכפית, אני נחרדת לשמוע על אלימות שגואה כלפי נשים באותה עת. ואז צץ במוחי רעיון: אכתוב ספר לילדים שיחנך כבר בגיל הגן להתנהגות ראויה של בנים כלפי בנות".

"זה לא נעים לי" מאת רוחל'ה הראל אבוהב. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 20 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה .























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה