יום שלישי, 17 בנובמבר 2020

העיקר שניסית, מעגל כמעט מושלם, בטוחים אונליין והסערה שלפני השקט - חדשים על מדף הספרים

 


קובץ סיפורים עכשווי וספר הדרכה על התנהלות נכונה ברשת לצד שני ספרי שירה מצוינים בסקירת הספרים שלפניכם. הצטרפו להמלצות. 

בטוחים אונליין מאת מיי ברוקס-קמפלר - המדריך המלא להגנה עצמית ברשת

כבר שנים לא מבוטלות שהבן שלי יועץ הבטחת מיידע ואני לומדת דרכו התנהלות נכונה ברשת. יודעת מה מותר, מה רצוי שלא, ומה אסור לעשות כדי להגן ככל שניתן על הפעילות שלי באונליין. אין ספק שרשת האינטרנט הביאה לפתחינו שפע יתרונות, חיים קלים וזמינות גבוהה. הגלובוס הפך לכפר גלובלי במלא מובן המילה. אלא שבכל טוב יש גם רע. האקרים ורמאים מנצלים את הרשת לטובתם: מפיצים וירוסים, גונבים פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי, מצפינים את המידע שלנו ועוד. האם זה אומר שנפסיק להשתמש באינטרנט? מובן שלא.

ספר חדש שרואה אור בימים אלו "בטוחים אונליין – המדריך המלא להגנה עצמית ברשת" מביא לקורא את כללי הבטיחות אותם צריך להכיר כדי להיות בטוחים ברשת. 

בספר תלמדו איך נדבקים בוירוס כופרה ואיך מתגוננים מפניו, תקראו על סוגי מתקפות הנדסה חברתית, תלמדו על מנגנוני הגנה פשוטים ליישום – בין היתר על שימוש בהצפנה, ניהול סיסמאות, גלישה בטוחה, גיבויים ואפילו איך להגן על הילדים ולסנן תכנים.

"הכביש הוא מקום מסוכן, אבל היכרות עם כללי ההתנהגות במרחב, התמרורים וסימני האזהרה - מפחיתים את הסכנה, כך היכרות עם הכללים ברשת עוזרת להפחית מהותית את הסיכונים ברשת. הספר מפרטת את הכללים והכלים שכל אחד ואחת צריכים להכיר כדי להגן על עצמו ועל היקרים לו ברשת". – מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר, מחברת הספר "בטוחים אונליין – המדריך המלא להגנה עצמית ברשת".

"מיי ברוקס-קמפלר לקחה על עצמה משימה הרקוליאנית: להנגיש בשפה ברורה לכול את אתגרי הסייבר והפרטיות של עולמנו. היא עושה זאת בחן רב ועל בסיס ידע עמוק תוך מתן פרספקטיבה היסטורית של עולם טכנולוגיות המחשבים. זהו ספר חובה לכל ילד וכל הורה אשר מבקשים להבין את האתגרים הדיגיטליים של ימינו." - עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר), לשעבר ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט)

"בדיוק כפי שלומדים עזרה ראשונה או לומדים איך לתקן ולשפץ בתים, חשוב ללמוד גם אבטחת מידע. החיים המודרניים הם חיים דיגיטליים שיש בהם סכנות אשר במאמץ קטן אפשר להימנע מהן. הספר 'בטוחים אונליין' מלמד את כל מה שצריך, והוא נכס של ממש לכל אדם ולכל בית בישראל. הספר מראה ומלמד גם נושאים סבוכים בפשטות ובקלות ובהחלט מומלץ לכל בית. הקריאה בו יכולה לחסוך כאב לב וכיס. מומלץ בחום." - רן בר זיק, עיתונאי "הארץ", סופר, מתכנת

"מיי ברוקס כתבה כאן ספר שהוא חובה לכל אדם שחי על הכדור הקסום והפראי שלנו. כמי שמבלה שעות רבות ב'שדות הרשת', הרגשתי כקורא שמיי מעניקה לי ספר הדרכה סודי ומרתק ופנס של אור גדול, חכם ומאיר לחיים נכונים בעולם האון-ליין, הן כאדם בעולם והן כמחנך - ." יהונתן דורון, סוּפֶּר דָּדִי, איש חינוך וסופר

מיי ברוקס-קמפלר היא ממובילות תעשיית הסייבר הישראלית, היא מרצה בארץ ובעולם, ובראשית 2020 העבירה הרצאה בנושא אבטחת מידע על הבמה המכובדת של TEDx. מיי היא הבעלים והמנכ"ל של חברת Helena העוסקת בבניית תכניות מודעות אבטחת מידע לארגונים, כמו כן היא מייסדת קהילת Think Safe Cyber בפייסבוק, העוסקת בהנגשת עולם הסייבר לקהל הרחב.

 "בטוחים אונליין – המדריך המלא להגנה עצמית ברשת" מאת מיי ברוקס-קמפלר. הוצאת "ספרי ניב", 226 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

 ***


העיקר שניסית מאת רלי ישראלי

איך עושים כסף מהיר? האם יכולה להיות חברות נשית? כיצד הורים גידלו בעבר ילדים בלי גוגל? מה תמיד הבעיה עם מאבקים חברתיים? מה צריך כדי להצליח לתקן אוטובוס? ומי קבע שאסור לריב ליד הילדים?

 אלו הן חלק מהשאלות עליהם תקבלו מענה בספר החדש שרואה אור בימים אלו - "העיקר שניסית" בו מביאה הכותבת אסופת סיפורים קצרים של מי שמזמינה אותנו להיכנס אל תוך עולמה הפנימי. היא עוברת דרך חוויות חיים, אירועי יום-יום ואמירות של ילדים ומטפלת בהם באמצעות פרשנות אישית עם קריצה. בחמלה ובהומור היא נוגעת בכל מה שיש בו חולשה, מבוכה או קושי, ומחפשת מענה לשאלות כמו:

בסיפור "לעמוד באור ולא בצל" מגלה רלי מה מצפה לאישה שהולכת לחוף הים אחרי שהיא כבר נהפכת לאימא ובסיפור "שגרת טיפוח" היא מתארת מה קרה אחרי שהבן הצעיר שלה החליט לשים לק.  בסיפור "דיספוריה גילית" היא חושפת מדוע זה כל כך נעים לה כשקוראים לה גברת ובסיפורים קורונה 1 וקורונה 2 היא מתייחסת למציאות העכשווית ומפרטת מה קורה למשפחה בת שבעה נפשות בדירה קטנה בתוך מציאות של סגר. ולא, זה לא מחזה נאה.

 "זה כבר יום שישי רביעי ברצף שהרגליים שלי לוקחות אותי לפינת אלנבי-רוטשילד. אני כאילו בדרך לסופר יודה להשלמות אחרונות לפני שבת, אבל זה בכלל לא הכיוון, אז אולי כדאי שאפסיק להגיד את זה לעצמי. למה אני כאן? צועדת בין המוצרים החדשים והנקיים, סוקרת את אביזרי הספורט ומלטפת בעדינות חולצות תרמיות. אני עוצמת את עיניי ונשאבת לדמיונות על החיים שהייתי יכולה לחיות, כל אביזר במקום הזה הוא הבטחה, כל פריט על המדף הוא סיפור שעוד יסופר. ואין דבר כאן שאני באמת צריכה. אין לי תוכנית, אפילו לא תוכנית מגירה, לבקר בסקנדינביה בזמן הנראה לעין, וכל המקום הזה נוגע בעולמות שאין לי ולהם דבר. אפילו למכנסי הכושר אין לי שימוש מאז שעשיתי ריצה בפעם האחרונה. זה היה בשמינית, בשיעור התעמלות, והריצה הפריעה לי ולדניאלה לרכל אז עברנו להליכה. וכך מאז אני בעיקר מרכלת והולכת ללא הפרעה". (מתוך הספר)

 רלי ישראלי היא מספרת סיפורים, מדריכה ומנחת קבוצות. בוגרת תואר שני בתוכנית למנהיגות פוליטית וציבורית ועוסקת כמעט עשרים שנה בחינוך בלתי פורמלי. היא גרה בתל-אביב עם יואל וחמשת ילדיהם , אוהבת לעשות עניין מכל דבר ולחיות את החיים במלואם. היא כותבת את כל מה שבזמן אמת התחשק לה לשכוח.

 "העיקר שניסית" מאת רלי ישראלי. הוצאת "ספרי ניב", 135 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

***

מעגל כמעט מושלם מאת רותם צלח 

אני אוהבת ספרי שירה, תמיד מוצאת בהם את הנקודה האישית להתחבר ליוצר ולדמיין את המילים הכתובות בשיר כאילו נכתבו עלי ובשבילי. בימים אלו רואה אור ספר שירים חדש "מעגל כמעט מושלם".

 הספר מכיל שירים וקטעים קצרים שנכתבו בעקבות הרגש העוצמתי ביותר שהרגישה הכותבת בחייה – אהבה. הספר מדבר בעיקר על אהבה והנגזרות שלה, אבל בהסתכלות מעמיקה אפשר למצוא עוד הרבה צדדים אחרים, פרשנויות ומשמעויות אחרות לקטע, וכראות עיני הקורא. 

רותם צלח, בת 19 וחצי, בוגרת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ושנת השירות "גרעין מעשה", היא פעילה חברתית וחינוכית ומקדמת ערכי מוסר, אהבה ותרומה לקהילה בקרב חבריה ומשפחתה. כותבת שירה כשלוש שנים. מעגל כמעט מושלם הוא ספרה הראשון.

לשכוח אותך 
הרגשתי כל פיסת עור 
והרחתי את כל הניחוחות 
ראיתי הרבה מבטים חדים 
ושמעתי את כל הקולות 
טעמתי לילה 
טעמתי בוקר 
הירח מסתכל 
ואני משלמת 
ביוקר 


רותם צלח: "כשהתאהבתי בבחורה, חוויתי משבר זהות, וביטחוני העצמי התערער. פחדתי לדבר על זה והעדפתי לשמור זאת לעצמי ולכתוב את כל מה שהרגשתי. המחברת שבה כתבתי שכבה במגירה כשנתיים. הספר נולד לאחר שהחלטתי לאגד הכול לספר אחד ולהתגבר על הקשיים. לא לפחד יותר ממי שאני. כתיבה על הרגשות מרפאה את הנפש, וכולי תקווה שכל מי שיקרא את הספר שלי, יפתח גם הוא מחברת ויכתוב".

כישרון חבוי 
היה בך תמיד 
הכישרון הזה 
כמו שיש בך 
עוד מיליון כישרונות 
שאולי לא הספקת 
לראות או לגלות 
אולי תמיד היית 
ממש טובה 
בלאהוב קצת 
ואז לזרוק

התחלה
היכן שמופק הצחוק שלי
במקום שכל התשוקות שלי
איפה שהדמעות נוצרות
והנקודה שבה ליבי מתחיל לרוץ
שם נמצאת את

"מעגל כמעט מושלם" מאת רותם צלח. הוצאת "ספרי ניב", 42 עמודים. מחיר לצרכן 62 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

 ***



הסערה שלפני השקט מאת נאוה גפן

לבה
קֶצֶף הַשַּׁלְוָה
מחַ רְִישׁ
אֶת גַּעַשׁ הַמְּצוּלָה.
הַשֶּׁקֶט שֶׁבִּי –
קָמִין שֶׁל פְּלָדָה
הָאוֹפֵף
לֶהָבָה כּחְַלְחַלָּה.

"הסערה שלפני השקט" מאת נאוה גפן בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר שירים מקסים ומרגש. 



הַיָּמִים יְמֵי קוֹרוֹנָה, בֵּין תָּשָׁ"ף לְתַשְׁפָּ"א, יָמִים שֶׁל סֶגֶר הַמּוֹלִיד רַעְיוֹנוֹת אֵין-סְפֹר, מָה וְאֵיךְ לַעֲשׂוֹת שֶׁהַזְּמַן יַעֲבֹר: יֵשׁ מִי שֶׁמְּבַשֵּׁל, יֵשׁ מִי שֶׁמִּתְעַמֵּל, יֵשׁ מִי שֶׁעִם הַכֶּלֶב מַרְבֶּה לְטַיֵּל, וְיֵשׁ הַפּוֹתְחִים מְגֵרוֹת וּמְגַלִּים בְּתוֹכָן אוֹצָרוֹת. הַסֵּפֶר הַזֶּה הוּא שִׁירָה שֶׁשָּׁנִים נֶחְבְּאָה בַּמְּגֵרָה, יוֹמָנִים שֶׁכָּתְבָה הַנְּשָׁמָה כְּשֶׁכָּבוּ אוֹרוֹת הַבָּמָה. בְּלֵיל הַסֵּדֶר יָצָאנוּ מֵעַבְדוּת לְ... עַבְדוּת, אֵין שִׁירָה בְּצִבּוּר, וְאֵין כְּלָל תַּרְבּוּת! כָּךְ עָבַר וְנִקְבַּר גַּם יוֹם הָעַצְמָאוּת, וְכָךְ נָאוָה גֶּפֶן, הַמַּנְחָה, הַזַּמֶּרֶת, הֻשְׁבְּתָה - וְגִלְּתָה שֶׁהִיא גַּם... מְשׁוֹרֶרֶת.

הרגע שלפני
הָרֶגַע שֶׁלִּפְנֵי הוּא מִפְּנֵי
וְלִקְרַאת וּבַעֲבוּר.
הָרֶגַע שֶׁלִּפְנֵי הוּא צְפוּנֵי
הֶעָבָר וְסוֹד הַפּוּר.
הָרֶגַע שֶׁלִּפְנֵי – צוּף פְּרָחִים
שֶׁל עָתִיד וּמִתְאַוֶּה.
הָרֶגַע שֶׁלִּפְנֵי – כִּנְצָחִים
מִתְפַּעֲמִים שֶׁל הוֹוֶה.


נאוה גפן היא מוזיקאית רב תחומית בשירה, נגינה, הנחייה הלחנה ועיבודים. הקורונה תרמה להוצאת ספר זה כי אין הופעות. סגורים בבית ו..פותחים מגרות. אסופת השירים שבספר היא פרי כתיבה של הרבה מאוד שנים, ומחולקת לשלוש תקופות.

"הסערה שלפני השקט"
מאת נאוה גפן. הוצאת "ספרי ניב", 180 עמודים. מחיר לצרכן 72 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 







ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה