יום שני, 9 בנובמבר 2020

עומר בממלכת העצים, המונית הצהובה של סבא דידה

 

שני ספרי ילדים  רואים אור בימים אלו. כל אחד בולט בייחודו ומביא לקורא נקודת התבוננות חדשה לחיים אליהם גדלים הילדים שלנו.


עומר בממלכת העצים מאת יונתן קליין 

הוּא אוֹהֵב לְטַיֵּל, לְטַפֵּס וְלִשְׁאֹל,
וּבְכָל שַׁבָּת מַעֲמִיס אֶת תִּיקוֹ עַל הַגַּב,
לְכַלְבָּתוֹ הַחֲמוּדָה קוֹרֵא הוּא בְּקוֹל:
"הִגִּיעַ הַזְּמַן לָצֵאת לְמַסָּע יַחְדָּו!"

"עומר בממלכת העצים" מאת יונתן קליין הוא ספר ילדים המביא את סיפורו של עומר, ילד שובב וסקרן, שיש לו שאלות רבות. הוא אוהב לטייל, לטפס ולשאול, ובכל שבת מעמיס את תיקו על הגב, קורא לכלבתו להגיע ולצאת למסע ביחד.

הם נולדים אל הטבע והסביבה וגדלים בתא משפחתי. הילדים שלנו הופכים עם השנים לחלק מהסביבה לתוכה נולדו אך לא תמיד מכירים אותה על מרכיביה המדויקים. בימים אלו רואה אור הספר בעל המסר החשוב של הכרת הסביבה והטבע, מה שמקרב אותו להבנה בחשיבותה ובצורך לשמור ולהגן עליה תמיד. 

עֹמֶר הסקרן יוצא למסע מרתק בשבילים שקרובים לביתו. בין הדרכים המתפתלות, וביחד עם כלבתו, פוגש עֹמֶר עצים שונים שהוא כלל לא הכיר, בהם עץ אלון, עץ שקד, עץ האיקליפטוס, עץ דקל ועוד. לכל עץ הוא מקשיב בסבלנות, וממשיך לעץ הבא רק לאחר שלמד פרטים חדשים ומעניינים.


הספר והטקסט מלווים באיורים מקוריים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. יונתן קליין, בן 31, נשוי ליעל, אבא לאדם ולכלבה מתוקה. עֹמֶר בְּמַמְלֶכֶת הָעֵצִים הוא ספרו הראשון.

 "עמר בממלכת העצים" מאת יונתן קליין. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





המונית הצהובה של סבא דידה מאת אודליה בנממן           

לתומס נכדי יש גם סבא נהג מונית. לסבא מוטי יש מונית גדולה שלתוכה הוא נכנס בכל בוקר ואיתה יוצא לנסיעות עבודה רבות. קרוב לוודאי שבין לבין מוצא סבא מוטי את אותן הפסקות קטנות ומשתדל לתת מענה לכל מיני דרישות משפחתיות. ואם תפגשו אץ סבא דידה תבינו על מה אני מדברת...

"המונית הצהובה של סבא דידה" הוא ספר ילדים מרגש ומקסים, שמזמין אתכם הילדים להצטרף אל סבא דידה והמונית הצהובה ליום מרגש ומלא הפתעות. סבא דידה והמונית הצהובה שלו יוצאים ליום עבודה ובדרך פוגשים חוויות, אתגרים ונכדים.

זהו סיפור משעשע מלא רגש של נתינה, עזרה ואהבה - אהבה של סבא לנכדיו.

 

"סבא דידה הוא סבא מיוחד מאוד. הוא אוהב הרבה דברים: את המונית הצהובה שלו, את העיר שלו, ובעיקר את שמונת הנכדים. סבא דידה גר בשדרות, אבל בכל פעם שנכד מתקשר, אפילו ממרחקים, סבא עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות: נכנס בתוך רגעים אחרים למונית ויוצא לעזור. בכל בוקר סבא דידה מתעורר מוקדם מאוד, שותה קפה עם כפית קינמון, מכין לו כריך להמשך היום, אורז חתיכת עוגת גבינה שיהיה לו מתוק על הלשון, נפרד לשלום מסבתא מרי ונכנס למונית הצהובה להתחיל את היום" (מתוך הספר).

 



הסיפור מבוסס על דמות אמיתית - יהודה בנממן, שגר בשדרות מאז שנת 1955, עת עלה עם משפחתו לארץ מספרד. במשך שנים ארוכות, בהן ספגה העיר קסאמים, שימש קצין ביטחון ראשי של שדרות. לפני כמה שנים פרש לפנסיה, ומאז הוא נהג מונית מוכר ואהוב מאוד בשדרות, ובעיקר אהוב על שמונת נכדיו. רצונו הכן לעזור, היושרה שלו, נועם הליכותיו, הם מעלות שמלוות אותו תמיד, ורבים בשדרות מכירים ואוהבים אותו." כשמעירים אותו באחת בלילה ומבקשים ממנו להגיע - הוא קודם כל אומר כן, ורק אחר כך שואל לאן להגיע".

את הספר מעטרים איורים פרי יצירתו של דודי שמאי שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.




המונית הצהובה של סבא דידה הוא ספרה הראשון של אודליה בנממן. אודליה, נולדה בשנת 1972 בשדרות וכיום מתגוררת בכפר אורנים. נשואה לאזי, ואם לשלושה ילדים מוכשרים: דניאל, נועה ואסף שליוו את כתיבת הספר, הביעו דעה, תמכו ואהבו. היא בעלת תואר בכלכלה, עוסקת בתחום הבנקאות והכלכלה, אך תמיד חלמה לכתוב וליצור. למדה עיצוב אופנה והוציאה קולקציה, שזה היה חלום נוסף שהגשימה. לאחרונה הקימה עסק לעיצוב אירועי בוטיק בשםBasket" ".

אודליה בנממן: "מה שאני רוצה זה לראות ילדים קוראים את הספר ונחשפים לסבא מקסים ושובה לב. שילדים יזכו להכיר את סבא דידה כמו שאני ועוד רבים מכירים אותו. התחייבתי גם שעשרה אחוז מכל מכירה יועברו למען ילדים בסיכון, כי אני חושבת שזה תמיד נכון לתרום ולעזור. אלה הערכים שעליהם גדלתי במחיצת סבא דידה".

 "המונית הצהובה של סבא דידה" מאת: אודליה בנממן. איורים: דודי דמאי. הוצאת הספרים "אוריון", 22 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה