יום שני, 2 בנובמבר 2020

סוף העולם ימינה, הייתי אומר, יפי עולמותייך ומלכה בפיננסים - ספרים חדשים בהמלצה

 

ארבעה ספרים חדשים ללא קו אחיד המקשר ביניהם מובאים בסקירה זאת. רומן מרתק שמביא את סיפורו של צעיר שעזב את הכל (גם את אמו הבוכה...) ויצא לניו זילנד לטיול הגדול של אחרי הצבא. ספר הדרכה המביא את הנושא שאמור להיות הכי "יבש" - פיננסים, בעיני נשים (סליחה על ההכללה) והופך אותו למצחיק, נגיש ואפשרי לכל אחת מהנשים רק אם תרצה. רומן מקורי דמיוני ומרגש כשבמרכזו טלטלה גדולה. ולקינוח ספר שירים-נו איך שלא? הרי אתם כבר יודעים שאני מאוהבי הזאנר. צאו איתי למסע...

סוף העולם ימינה מאת ניצן אנגלנדר- מסע בניו זילנד



הם מחזירים ציוד לצה"ל ויוצאים להגשים את חלום הטיול הגדול, לכל אחד יש את היעד עליו חלם כל השרות, את המרחבים שרצה להכיר, המקומיים, התרבות, האטרקציות והספורט האתגרי שנמצא מחוץ לגבולות המדינה. בימים אלו רואה אור ספר חדש "סוף העולם ימינה" מאת ניצן אנגלנדר המפגיש את הקורא עם רומן מסע עלילתי המביא את סיפור מסעו המרתק  של ניצן לניו זילנד.


"אימא, אל תדאגי, גם אם אחזור בעוד חודש וגם אם בעוד שנה, הכול יהיה בסדר." הייתי בתור לבידוק הביטחוני, ובתוך תוכי ידעתי – אין לי מושג מתי אחזור, או אם בכלל אחזור.
אבל אימא בכלל לא הקשיבה ורק הסתכלה על אבא. הבכי לא פסק לרגע, ממש כמו אז ביום הגיוס.
אני לא מבין את זה – כך או כך, בשלב מסוים אנחנו עוזבים את הבית, אז למה צריך לבכות בכל פעם שנפרדים?...
"...התקופה שלפני הטיול היא לא תקופה שאספר עליה בהרחבה לנכדים.
הרגשתי כמו שהרגשתי בין התיכון לצבא – אין מחויבות לכלום, אין אחריות, פה ושם עובדים באיזו חלטורה, משחקים הרבה בפלייסטיישן, יוצאים לברים שנראים ומרגישים בדיוק אותו דבר ושותים בירות במחירים מוגזמים.
בחורות לא מסתכלות לכיוון שלך בכלל, כי אתה לא מסתובב עם האנשים המגניבים. חיים טיפוסיים לבחור ממוצע בן 23 שעדיין מחפש את עצמו ולא ממש מוצא.
אז יצאתי למסע, בלי לדעת מה ההשלכות שלו או מה הולך להיות בסופו. ידעתי רק דבר אחד: אני עולה על הטיסה הזו, ומכאן, מה שיהיה, יהיה."

לאחר שחרורו מהצבא יוצא ניצן למסע שמשנה א
ת תפיסת חייו. הוא מגיע לניו זילנד, היעד שחלם עליו שנים רבות
. הטיול שלו אינו טיול שגרתי, אלא דרך ארוכה מלאת תובנות והרפתקאות. הוא מתמודד עם סכנות בדרך, מכיר אנשים מעניינים ומרתקים ולצד אכזבות וקשיים לומד להתאהב ולהיות שלם עם עצמו. ניו זילנד, המדינה היפה בתבל, מתגלה בפניו בשיא עוצמתה, ונופיה המרהיבים משמשים לו השראה אינסופית לדרך החיים החדשה שהוא בוחר לאמץ.

סוף העולם ימינה הוא תהליך שלם של תרפיה, השלמה וסגירת מעגל אישית. כל המחסומים הרגשיים שנוצרו מהגעגוע העז לתקופת הטיול, כאילו התנקזו לתוך נייר מהודר שכרוך בעטיפה יפה. כותב ניצן. הספר מספר על בחור צעיר שהשתחרר מהצבא ורוצה לטרוף את העולם בדרכו. הוא טס למקום הכי רחוק על הגלובוס, עליו חלם מגיל צעיר – ניו זילנד. הטיול שלו אינו טיול שגרתי, אלא דרך ארוכה מלאת תובנות והרפתקאות.
הוא מתמודד עם סכנות בדרך, מכיר אנשים מעניינים ומרתקים, ולצד אכזבות וקשיים, לומד להתאהב ולהיות שלם עם עצמו.

 ״הפניתי את גבי לפסגה והבטתי לעבר האופק. שכבת עננים נפרשה תחתיי, ומתחתיה ראיתי את כל הצבעים והצורות שהרכיבו את גן העדן ששמו ניו זילנד. פרשׂתי את ידיי, עצמתי את עיניי ונשמתי עמוק – אני חי, אני נושם ואני מאושר." 

ניצן אנגלנדר נולד בגני תקווה בשנת 1991 . עוד כילד נמשך לעולם הטיולים, ומאז הוא לא יכול בלעדיהם. מאז הפעם הראשונה שהגיע לצד השני של העולם הפך את התחביב שלו לעיסוק במשרה מלאה. כיום הוא יועץ ומתכנן טיולים בהתאמה אישית לניו זילנד, לאוסטרליה ולאיי הפסיפיק. הרצאותיו, בהשראת טיוליו, משכו עד היום אלפי מטיילים, והוא ממשיך בעשייה בלתי פוסקת ורבת-משמעות למען קידום התיירות מישראל לפסיפיק.

 "סוף העולם ימינה" מאת ניצן אנגלנדר. הוצאת "ספרי ניב", 159 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, באתר הסופר או באתר ההוצאה 

זה לא ספר הדרכה או טיולים, אלא סיפור על רגשות, אהבה, מסע, חברים ואושר.הספר מרתק, כתוב בשפה שנונה חווייתית ומקרבת, מעורר את הרצון לארוז ולטוס לשם. קריאה מהנה. 

 


מלכה בפיננסים מאת אוהד אבירם



מעולם לא התעניינתי בפיננסים. לא בהשקעות לא ברווחים או הפסדים, התנהלתי ללא דופי בזכות תחושת האחריות שאני חשה כלפי הכסף בחיי ומעולם, כן מעולם, לא הייתי במינוס. זה נכון לומר שגם אין לי יומרות כלכליות מאד גבוהות אבל אני בהחלט שולטת ומכירה את המונחים המרכזיים בפיננסים ומשמשת עזר כנגד בעלי, בכל שקשור לצעדים משותפים בתחום.

ספר חדש רואה אור בימים אלו ומביא מדריך מעשי להשקעות, לניהול כספים ולביטחון כלכלי שיעשה לך סדר בתחום הפיננסים. הספר "מלכה בפיננסים" יעזור לך לבחור את אסטרטגיית ההשקעה שלך, את מוצרי ההשקעה ואת הגופים הטובים ביותר שינהלו בעבורך את ההשקעות (כשאת מבינה מי עושה מה, את יודעת במי לבחור). הספר כולל ידע רב שיסייע לך להחליט מה לעשות בכספך המופקד בבנק, בקרנות השתלמות ועוד.

לא משנה מה רמת הידע שלך בפיננסים ובהשקעות, אם המילים הללו עושות לָךְ חום, אם את מבינה מעט, ואם את מבינה הרבה - הספר הזה הוא בשבילך. גם ללא שום ידע בתחום כל אחת יכולה להיות המנכ"לית של החיים שלה. על מנת לשמור על רמת חיים גבוהה ואף לשפר אותה בעתיד, השקעת כספך וניהולו הנכון הם צעדי חובה.

מלכה בפיננסים כתוב בפשטות, בבהירות, בבירור ומלווה בדוגמאות לאסטרטגיות השקעה שונות (כל אחת ואופייה) ובהסברים במה להשקיע וכמה. הוא ילווה אותך יד ביד כדי שתפיקי מהכסף שלך הרבה יותר!

תלמדי, בין היתר, למה בכלל חשוב להשקיע, איך להתחיל לחשוב כמו משקיעה, מהם סוגי ההשקעות, מה צריך לדעת על חיסכון פנסיוני בחמש דקות, עקרונות חשובים בניהול השקעות, תלמדי על תמהיל ההשקעות – מפת הדרכים הפיננסית שלך, כיצד לשמור על התמהיל ומינוף ההון שברשותך וכיצד להתמודד עם משברים וירידות בשוק ההון.

אוהד אבירם החל את דרכו בתחום הפיננסים כבר בגיל 15 , בפעם הראשונה שקנה מניות בבורסה והתחיל לייעץ למכרים של הוריו כיצד להשקיע את כספם. כיום הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ובניהול, בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, מתכנן פיננסי המלווה משפחות ובעלי הון בניהול חכם של כספם ואחד מבעלי אתר "מיסטר וי", המספק כלים מעשיים להתנהלות כלכלית נבונה.

"מלכה בפיננסים" מאת אוהד אבירם. הוצאת "ספרי ניב", 181 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 








הייתי אומר מאת מור דהרי 



"הייתי אומר" הוא רומן מקורי, מצחיק ומרגש, המביא את סיפורו של 'עדן', הגיבור הדמיוני של המחבר, צעיר ככל הצעירים בני גילו – קצת לאחר הצבא, שמתנסה בשלל חוויות ואירועים, מכיר את בנות המין השני, מתאהב או רק נשאר איתן ללילה, נפגש עם חברים, יוצא לטיולים ועוד, ובשלב מסוים מגלה את הדבר שהופך את חייו: יש לו סרטן.
כל חייו משתנים, כמובן, באותו רגע, והוא מנסה להרחיק את כולם ממנו, עובר תהליך, רוקם תוכנית שתרחיק כמה שיותר רחוק את המחלה מהרזומה שלו, כשברקע ניסיונו להיות סטנדאפיסט – שאיפה שמצליחה טוב למדי. 

“הבוקר” שלי מתחיל בשעה 14:00 מרעש של שעון מעורר אכזרי במיוחד. את העיניים אני מנקה בדרך לקומקום, ממנו אני חוזר עם קפה שחור ומתיישב על אדן החלון לסיגריה. משם אני ממשיך לצחצוח שיניים ומתחיל לשיר בקול צרוד של בוקר במקלחת. אחרי המקלחת אני מתנגב מול המראה, רואה שאני עדיין תימני שחום ומגלה פצעון מעצבן שגדל לי באמצע המצח שגורם לי לשכוח לחייך עד שאני מגיע בחזרה לחדרי. שקד ישנה במיטה שלי, מחבקת את השמיכה. גופה העירום גורם לי להיות מרוצה מעצמי ולשכוח מהפצעון. אני מעיר אותה בעדינות, מתחיל להתלבש ועוזר לה למצוא את הבגדים שלה, מסמן לה שהחולצה שלה זרוקה ליד המיטה. אנחנו לא אנשים של בוקר, ככה שאנחנו לא מדברים הרבה בשעות האלו.

כולם אוהבים לצחוק, אבל להצחיק זה כבר סיפור אחר... קבלו את עדן, הדמות הראשית בספר, הגיבור הדמיוני של המחבר שנשען באופן תמידי על יכולות הדיבור והשנינות שלו, אשר הולכות ומשתפרות עם הזמן. עדן הוא אחד כזה שמשתחווה בפני הסקרנות שלו, הוא רוקם לעצמו תובנות ועקרונות שהופכים להיות מעקה הבטיחות בדרך הלא סלולה של חייו. שום מקצוע לא דופק לו על הגולגולת ואומר לו "הֵיי, אתה, תִלמד אותי", הוא מבין שהוא צועד במקום. לעדן אין רגע דל או משעמם, ומה שהוא עובר גורם להיגיון שלו להתפתל על הרצפה מכאבים ושולח אותו למסע במסדרונות הכי מאתגרים של המחשבה ושל המוח.

"הייתי אומר" הוא ספרו הראשון של מור דהרי: "כשאתה יוצא למסע התמודדות עם החיים, אל תשכח לקחת איתך את הציניות".


"הייתי אומר"
מאת מור דהרי. הוצאת "ספרי ניב", 208 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




יפי עולמותייך מאת ספיר צברי- ספר שירים חדש




יפי עולמותייך 
#רכותעצמית #תקווה #כוח #אופטימי 

מָה לָךְ יְחִידָה תֵּשְׁבִי 
מָה לָךְ תִּשְׁתַּהִי 
עַד בְּלִי דַּי תְּהַרְהֲרִי 
קוּמִי וְעִמְדִי 
אֶת דַּלְתֵּךְ פִּתְחִי 
וְצַעֲדִי 
אֶת גְּבוּלוֹתַיִךְ חֲצִי 
מֵהַקַּוִּים הַמְּסֻדָּרִים 
הִשְׁתַּחְרְרִי 
מִן הַמַּסְלוּל 
הַמֻּכָּר סְטִי 
שַׁחְרְרִי אֲחִיזָתֵךְ 
הַתִּירִי כְּבָלַיִךְ 
גַּלִּי כּוֹחוֹתַיִךְ 
גַּלִּי 
יְפִי עוֹלְמוֹתַיִךְ. 


ספר שירים חדש ומסקרן רואה אור בימים אלו ואני התחברתי לשירים ויכולתי להרגיש קרובה מאי פעם. "יפי עולמותייך" מאת ספיר צברי הוא לא ספר שירה קונבנציונאלי. באמצעות תוכן עניינים אלטרנטיבי המסודר לפי האשטאגים (#) מזמינה אותנו הכותבת להתחבר לשירים מתוך מקום אישי.

השירים בספר נוגעים לנושאים שונים ומגוונים, בהם אמון, חברתי, געגוע, ביקורת, כאבים, יחסים ומקומות.
בעזרת מילות מפתח תוכלו לבחור בנושא מסוים המדבר אל ליבכם באותו רגע ולהגיע אל השיר שמתויג באותו נושא, למשל #כאב. כך, לפי משאלת המשוררת, תוכלו לצלול ולוּ לרגע לגרעין המזוקק של הרגש, שאולי ביום-יום הוא די חמקמק.


כמו פעם

#אהבה #תקווה 

וְנִגַּשְׁתָּ אֵלַי 
כִּבְיוֹם הִוָּלְדֵנוּ 
וְקָרַב מוֹשָׁבְךָ הַקָּבוּעַ 
אֶל מוֹשָׁבִי שֶׁלִּי 
וְהִבַּטְתָּ בִּי 
רַךְ וְאוֹהֵב 
כְּמוֹ פַּעַם. 
וְעָטַפְתָּ אֶת יָדִי 
בְּיָדְךָ הַחַמָּה 
וְלָחַשְׁתָּ אֵלַי – 
הִנֵּה אֲנַחְנוּ כָּאן 
כְּמוֹ פַּעַם 
וְאַל לָנוּ לַחְשֹׁשׁ 
מִתְּלָאוֹת הַדֶּרֶךְ 
וְאַל לָנוּ לִשְׁכֹּחַ 
נוֹתַר לָנוּ רַק לִהְיוֹת כָּאן 
לֶאֱחֹז יָדַיִם בּוֹטְחוֹת 
וּלְהַרְגִּישׁ אֶת הַ-פַּעַם. 

ספיר צברי, כותבת צעירה בת 32, גרה בפרדס חנה וכותבת בערך כל חייה. עניינה בשפה בחר בה עוד לפני שהיא בחרה בו, וכיום היא בעלת תואר שני בבלשנות עברית מאוניברסיטת בן-גוריון, עורכת לשון וחוקרת בקבוצת המחקר "תורת ההגה של העברית המזרחית בישראל" באוניברסיטת חיפה. "יפי עולמותייך" הוא ספרה הראשון, והוא נולד בין היתר בעקבות נדודיה בארץ ובעולם, חוויות, כאבים והרהורים. שיריה עוסקים בנושאים כגון מקומות, יחסים, אהבה, כאבים וביקורת חברתית.

ספיר צברי: "אובדן הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, אבל יחד עם האובדן, השבר והכאב מגיעים גם גילויים – מקומות בעצמנו שלא נחשפנו אליהם, כוחות, תשוקות ורצונות. בעצם, עולמות שלמים יכולים להתגלות בפנינו אם רק ניתן להם. ספרי יפי עולמותייך נולד מתוך אותם מקומות, ומתוך הסכמה לראות את היופי שבתוך השבר. משאלת הלב שלי היא שמי שהספר הזה יגיע אליו יסכים לקרוא בו בלב פתוח, שייתן למילים להגיע אליו מתוך מקום נקי ותם. כך, אני מאמינה, יש פוטנציאל גדול יותר להרגיש ולהירפא.


זנחי ציפיותייך

#יחסים #ביקורת

זִנְחִי צִפִּיּוֹתַיִךְ
הַשְׁאִירִי אוֹתָן
שְׁכוּחוֹת הֵיטֵב
בְּמַרְתֵּף חֲלוֹמוֹתַיִךְ
רִתְמִי צִינִיּוּתֵךְ
רִחוּק מַבָּטֵךְ
קְרִירוּת לִבֵּךְ
שַׁיְּפִי דְּמוּתֵךְ
וְכָךְ,
רַק כָּךְ
צְאִי לָךְ
אֶל דַּרְכֵּךְ.

"יפי עולמותיך" מאת ספיר צברי. הוצאת "ספרי ניב", 68 עמודים. מחיר לצרכן 62 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 

 














ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה