יום שבת, 7 בנובמבר 2020

שדות נלוזים, המתווך, נעים ביחד, שנים אשר אין בהן חפץ? ופגשתי אותי. ספרים חדשים בהמלצה



 חמישה ספרים חדשים רואים אור בימים אלו. שני רומנים נפלאים כל אחד בייחודו שלו , שני ספרי הדרכה הרחוקים זה מזה כמזרח ומערב וכמובן הקינוח שאני תמיד אוהבת לעצמי-ספר שרים הבא לקרב בין אדם לבין עצמו. מבטיחה לכם הנאה. הצטרפו!


שנים אשר אין בהן חפץ? מאת אריאלה בק פרסקי


"אלחנן סיפר למתי שהחל לדאוג במה יעסוק לכשיפרוש. דיאנה ניסתה להרגיעו והבטיחה שתיבנה לשניהם תוכנית בילויים מקסימה. איכשהו, אותו זה לא שכנע. אלחנן, שלא כמו אשתו, עדיין חש בצורך ליצור ולמלא את חייו במשמעות. "אנחנו שנינו מאותו הכפר", זמזם מתי לעצמו. מתברר שאלחנן ואני דומים הרבה יותר משחשבנו. צלצול טלפון ניער את מתי מהרהוריו" (עמוד  104 בספר) אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד.

בימים אלו רואה אור ספר חדש "שנים אשר אין בהן חפץ?" רומן מרתק ומרגש, המביא סיפור משפחתי-חברי על חיים מפותלים ומפתיעים. במרכז הרומן משפחתם של דיאנה ואלחנן, ומשפחתם של יעל ומתי. אלחנן ומתי חברי ילדות קרובים, וכאשר אלחנן מתבשר כי חלה בסרטן, חייה של אשתו מתהפכים - וכך גם חייו של מתי ושל משפחתו.

הדמויות המרכזיות ברומן הם בני העשור השביעי שמיני השומרים או וגם מנסים לשמור ולשמר חיוניות ויצירתיות בתקופה שבה העולם סביבם משתנה במהירות. בזמן שהגיבורים נאלצים להתמודד עם הזדקנות הוריהם ועם התבגרות ילדיהם, הצעירים התוססים ומלאי החיים שלצידם מנסים "לבלוע את כל העולם" ולסייע להוריהם ולבני דורם בדרכם-שלהם. האם הם ישכילו להבין שכולם – צעירים כמבוגרים – מתמודדים עם קשיים?


"מי את?" שאלתי את דמותי שהשתקפה במראה. "כמה זמן חשבת שתוכלי להמשיך לחיות בהכחשה תוך התעלמות מכל משפחתך?".  ישבתי ובכיתי. העולם המופלא שבניתי לי בעמל רב כתחליף לעולם שנטשתי התרסק באחת. (מתוך הספר)

 



אריאלה בק פרסקי, סבתא לחמישה-עשר נכדים, גדלה במושב בשרון ולאחר שנתיים של הוראה והקמת סניף תנועת נוער בדימונה עברה לירושלים, שבה גידלה עם בעלה את חמשת ילדיהם. לצד העיסוק בחינוך התנדבה בארגונים שונים, במשך שבע שנים כיהנה כיושבת ראש סניף ויצו בירושלים, וכיום חברה בוועד המנהל של ויצו העולמית. "שנים אשר אין בהן חפץ?" הוא ספרה הראשון.

 "שנים אשר אין בהן חפץ?" מאת אריאלה בק פרסקי. הוצאת "ספרי ניב", 215 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה.


***

שדות נלוזים מאת סיון קיש 




השבוע, על אף החלום שאין באפשרותי להגשים לנוכח הקורונה, הרגשתי עצמי שוב ברומא, בעיר מלאת החיים, ההפתעות והרומנטיקה שעוד ייקח "קצת זמן" עד שאשוב אליה בנסיבות אלו. 
ספר חדש שרואה אור בימים אלו היה מה ומי שבזכותו זה "קרה". "שדות נלוזים" הוא הראשון בסדרת רומנים בלשיים סוחפים ומרתקים, ועלילתו מתרחשת ברומא בשנות התשעים של המאה העשרים.

העיר רומא סוערת וגועשת כשכל מהדורות החדשות נפתחות בסיקור פרשיות הרצח המזעזעות של שתי נשים שנרצחו על ידי רוצח סדרתי מתוחכם להפליא אשר אינו משאיר אחריו שום עקבות ומשטה שוב ושוב במשטרה באמצעות פיזור פתקים מלגלגים בזירות הרצח. הון ושלטון, קרטלי סמים וכנופיות רחוב מעורבים בפרשה, וכולם חושדים בכולם.

קורבנות הרצח עבדו כיצאניות במועדון הלילה המפוקפק "לָה קָאזָה" ברחוב וֵנֵטוֹ המפורסם ברומא, ומפקד תחנת המשטרה הצעיר, ריקרדו לוֹמבַּרְדי, מגייס לעזרתו את קתרין סמית המפולפלת, קודמתו בתפקיד, כדי לסייע לו בחקירה לאחר שזו נקלעה למבוי סתום. השניים שקועים עד צוואר בחקירת הרצח ומתקשים בפענוחו לנוכח אי־שיתוף הפעולה של צוות עובדי המועדון החמקמקים, שעושים יד אחת כדי להגן על לקוחותיהם הנכבדים התופסים עמדות בכירות בממשל ברומא.






"אנטוניו הוריד את הסינר מעל מותניו ועלה במדרגות לחדר השינה לקרוא לבריג'יט לרדת למטה לארוחת בוקר. כשראה שהמיטה ריקה, נפנה לחפש תחילה בחדר האמבטיה הקטן שהיה צמוד לחדר השינה, ולאחר מיכן, במועקה הולכת וגוברת, בכל שאר חדרי הבית. כשלא מצא אותה בתוך הבית יצא החוצה. "פורקה מזריה!" קילל אנטוניו בזעם ובעט בכל כוחות בדלת מכונית הספורט הקטנה שעמדה ליד הבית, שנוכח לדעת שהיא לא לקחה אותה. 

לא טוב. לא לקחה כלום. לא כסף, לא אשראי, לא בגדים. ברחה כשרק בגדיה לעורה. את ליבו של אנטוניו מלאו כעס וחרדה כאחד. היכן היא? הוא דאג לה. היא כמו ילדה קטנה, תמימה ונאיבית. איך היא תסתדר לבד, ובייחוד כשלא לקחה כלום? ואם יקרה לה משהו? חשב אנטוניו בייאוש. ... אנטוניו צנח על הכסא בחדר המגורים באפיסת כוחות חרד המום ולרגע הרגיש חסר אונים..."(עמ' 113-114 בספר)

לאותה עיר ממש מגיעה משטוקהולם הרחוקה בריג'יט סלַייטֶר, צעירה תמימה וענייה, כדי ללמוד פיזיקה באוניברסיטה, וכשהיא על סף חרפת רעב היא פוגשת אמרגן שמציע לה עבודה כמלצרית וכמוכרת סיגריות במועדון הלילה ״לה קאזה״. במועדון פוגשת בריג’יט בשלל טיפוסים טובי לב וערמומיים מחיי הלילה של רומא, וקושרת את גורלה בגורלם.

כשהיא מתאהבת בחברו הטוב של מפקד תחנת המשטרה, הרוזן המסתורי אנטוניו דֵלָה טוֹרֶה, בן לאחת ממשפחות האצולה המכובדות ברומא, היא מוצאת את עצמה בעל כורחה בלב זירת הפשע ובמסע עתיר מרדפים שבו נחשפים עוד ועוד סודות מחיי הרחוב, הפשע המאורגן וסחר הסמים באיטליה.

סיון קיש, היא בוגרת לימודי רפואה ברומא. "שדות נלוזים" הוא ספרה הראשון.

"שדות נלוזים" מאת סיון קיש. הוצאת "ספרי ניב", 433 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, באתר ההוצאה או באמצעות האתר של סיון.

***


נעים ביחד מאת נגה נחמיה וקסלר

 


איך שלא נתבונן על זה גם אם זו לידה ראשונה או רביעית, תמיד תאפיין אותה תקופת מאתגרת, שונה, מייגעת המשתנה מאישה לאישה ונתונה למשתנים אישיים של כל אחת מהן. אני אמא לשני ילדים בוגרים וכבר זכיתי ללות את בתי הבכורה כשהפכה לאמא ואותנו לסבים. ההזדמנות שאפשרה לי להתבונן מהצד ולחוות שוב את המקבילה של החוויה שעברתי אני כשלידתי אותה ואת אחיה. הגוף שלי כמו שלה דברו בעד עצמם ואנו נדרשנו להקשיב וליישם. 

גופה של האישה משתנה לאחר לידה ודורש שיקום מבוקר. גם התינוק הגדל זקוק לתנועתיות ולא פחות מכך, למגע ולתקשורת .בימים אלו רואה אור הספר "נעים ביחד" שכתבה נגה נחמיה וקסלר המספק ידע יישומי להבנת עולמו של התינוק וכלים לפעילות משותפת באמצעות מגע, תקשורת ותנועה תוך תמיכה בשלבי התפתחותו של התינוק וחיזוק הבריאות הנפשית והפיזית לאחר לידה.

התרגילים המוצעים בספר פשוטים לביצוע ואינם דורשים שימוש בעזרים מיוחדים, כך שכל אחת תוכל להתחבר אליהם ולבצעם עם התינוק בכל זמן ומקום. התרגול מחולק לרמות התפתחות שונות כדי לאפשר לכן שיקום הדרגתי ובטוח וכדי לאפשר לתינוק לקבל את כל צרכיו ההתפתחותיים.

 שבעה פרקים מרכזיים בספר והם עוסקים ב: שיקום הגוף לאחר הלידה,  התיווך שלך - העצמה שלו, אינטראקציה איכותית, תקופת משכב הלידה, תרגילים מגיל חודשיים ומעלה, תרגילים מגיל שלושה חודשים ומעלה, תרגילים מגיל ארבעה חודשים ומעלה

נגה נחמיה וקסלר, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בהתפתחות הילד, מנחה סדנאות תנועה לאימהות ותינוקות ומאמנת לאורח חיים בריא. נשואה לטל ואמא למעיין, יובל וגאיה. "נעים ביחד" הוא ספרה הראשון.

נגה נחמיה וקסלר: "אולי זו הפעם הראשונה שלך ואולי החמישית, אך התקופה שלאחר הלידה היא תמיד מיוחדת, שונה, מעצימה ומתישה בעת ובעונה אחת. אני אמא לשלוש בנות, ולכן מודעת היטב למגבלת הזמן ולהפתעות שהחיים מזמנים לנו, והתמרון ביניהן אף נעשה מורכב יותר כשאנחנו מטפלות בעוד יצור מלבדנו.  חיזוק הגוף ושיקומו קריטיים דווקא עכשיו. מטבע הדברים בחודשים הראשונים לאחר הלידה רוב המשאבים שלנו מנותבים לרך הנולד. אני בטוחה שלפעמים את מרגישה שגופך פחות חשוב כרגע, אך הוא עבר שינוי קיצוני, ושיקומו הכרחי ליצירת תמיכה מיטבית במשקל גופך לשם טיפול ביילוד הגדל ולשם מניעת פציעות, שעלולות לחזור בגיל מבוגר יותר".

כל קשר מבוסס על קבלה ונתינה. כך נתנהל לאורך כל חיינו, ועל הבסיס הזה נאמוד את איכות קשרינו עם הסובבים אותנו.

"נעים ביחד" מאת נגה נחמיה וקסלר. הוצאת "ספרי ניב", 184 עמודים. מחיר לצרכן 119 ש"ח, ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה

***


המתווך מאת רון לנדסמן - איך הפכתי לאחד מחמשת המתווכים המובילים בישראל


בתקופה האחרונה נוכחתי לדעת שהשוק מוצף עד רוויה בסוכני נדל"ן המבקשים לפתח קריירה מצליחה בהכשרה קצרה שתפתח להם דלת לתחום גם מבלי שיהיה להם רקע קודם. אלברט איינשטיין כבר אמר שאי-שפיות - פירושה לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות. 
ספר חדש בשם "המתווך" שכתב רון לנדסמן מביא בימים אלו את המדריך המעשי בעבור סוכני הנדל"ן ומלמד צעד אחר צעד איך למכור, לשווק, להשיג לקוחות, לנהל משא ומתן, לסגור עסקה ולהגיע למיליון הראשון, השני והשלישי שלכם.


רון לנדסמן מדורג בין חמשת סוכני הנדל"ן המובילים בארץ. לאחר יותר משש שנים בתחום הוא החליט לכתוב את המדריך ובאמצעותו הוא רוצה להראות לכם איך הוא עשה את זה וללוות אתכם צעד אחר צעד: משיחת הטלפון הראשונה שתעשו, דרך לחיצת היד הראשונה ועד לסגירת העסקה, ולגלות לכם את כל הסודות של סוכני הנדל"ן הטובים בעולם כדי שגם אתם תגיעו לשם! והחלק הטוב הוא שכל זה אמיתי!



כבר בתחילת הספר מציג לנדסמן את רוטינת הבוקר שלו כשבסיס האמונה לה היא הקביעה: "אם אתה תנצח את הבוקר, אתה תנצח את היום". בסופה של אותה רוטינה, מציע לקורא את רוטינת הבוקר המנצחת:

*החליטו מתי אתם הולכים לישון בכל ערב והכינו את הכל מראש כולל בגדים
*החליטו על השעה שבה אתם מתחייבים לקום בכל בוקר. (עד שעתיים לפני שאתם אמורים להתחיל את יום העבודה) לידיעתכם רון מתחיל את הבקרים שלו כמעט כמוני בשעה 5:00. מודה אני עוד קודם לכן. 
*בחרו בין 3-6 פעילויות של התפתחות אישית שאתם מתחייבים לעשות בשעת הבוקר הראשונה להלן חלק מהאופציות: קריאת ספר, הכרת תודה, מדיטאציה, ספורט, האזנה לספר, אפירמציות, ויזואליזציה, ארוחת בוקר בריאה שתיית מים.
*התחייבו לקיים את רוטינת הבוקר לפחות 5 ימים בשבוע מראשון עד חמישי, כולל.

אם גם אתם רוצים יותר עסקאות, יותר סיפוק, יותר כסף, יותר הצלחה אזאי הספר דורש מחויבות, רצינות והתמדה. הוא מלווה במשימות, אתגרים שיש לעמוד בהם כולל יציאה מאזור הנוחות. בהצלחה. 

רון לנדסמן, בן 29 , בעלים של משרד תיווך נדל״ן מוביל בפתח תקווה, זכה בשנת 2019 במקום הראשון בשירות הלקוחות באירופה מבין 1,200 סוכני נדל״ן מכל רחבי העולם ודורג במקום הראשון בעירו בהיקף העמלות ובמספר העסקאות. רון משמש היום כמנטור בתחום תיווך הנדל"ן ועזר למאות סוכנים ומשרדים להגיע להצלחה ולהישגים יוצאי דופן. הוא מתגורר בפתח תקווה ו"המתווך" הוא ספרו הראשון.

 "המתווך- איך הפכתי לאחד מחמשת המתווכים המובילים בישראל" מאת רון לנדסמן. הוצאת "ספרי ניב", 230 עמודים. מחיר לצרכן 119 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.  


***

פגשתי אותי מאת סמדר כהן יעקב- שירים לאהבה ולצמיחה


"פגשתי אותי – שירים לאהבה ולצמיחה" מאת סמדר כהן יעקב בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר מתנה נפלא, ספר שירים ראשון מסוגו, שנכתב בהשראת הנחות היסוד של גישת  NLP(ניתוב לשוני פיזיולוגי).

בספר מאה ועשרים שירים, אשר נבחרו וסודרו בקפידה לכוח תרפויטי. השירים מתכתבים עם עקרונות הגישה ומובילים את הקורא למסע אל תוך עצמו בשדה ניטרלי ומכיל.

שירים מתוך הספר הולחנו, ובכולם המילים שבחרה המשוררת מאפשרות לקורא לחזק את הקבלה העצמית, ולסלול דרך לצמיחה אישית. את השירים המולחנים ניתן לשמוע באמצעות קוד QR שבעמוד אותו השיר.

 








עַצְמִי אֲמִתִּי (עמ' 94)

בְּכָל פַּעַם שֶׁאֵינִי נוֹגַעַת בַּכְּאֵב
אֲנִי נִמְצֵאת בָּאֵזוֹר שֶׁאֵינוֹ.
אֲנִי נִמְצֵאת שָׁם הַרְבֵּה
בַּמָּקוֹם שֶׁאֵינֶנּוּ עַצְמִי -
בְּאֶרֶץ הַמַּחְשָׁבוֹת.

הֵנָּה אֲנִי וְעַצְמִי
בְּתוֹךְ שִׂיחַ אִתִּי
עַל כָּל לְבָטַי, רִגְשׁוֹתַי
מְגַלָּה אוֹתִי סוֹד דְּמוּתִי
נוֹשֶׁמֶת...
וְעַצְמִי אֵינָהּ מְבַקֶּשֶׁת מִמֶּנִּי
דָּבָר מִלְּבַד אַהֲבָה.

הספר מיועד לכל אדם האוהב שירה, לכל מי שמעוניין לשפר את מערכת יחסיו עם עצמו והסביבה, לאנשי חינוך ולמטפלים. והוא  מזמין את הקורא להקשיב לקריאה הבוקעת מתוכו, לצאת לדרך למסע הגיבור שלו באמצעות תשעה שערים ואלה הם:

הקריאה – שירים המסייעים להיענות לקריאה לצאת לדרך הייחודית לך (תכלית חייך); 

צידה לדרך – שירים בהשראת הנחות היסוד של גישת NLP  ובבחינת עוגן מחזק למסע חייך; 

חיזוק משאבים פנימיים – שירים המסייעים לתת ביטוי לכישוריך ויכולותיך ולהוציאם מן הכוח אל הפועל; 

לסלוח כדי להרגיש – לפגוש את הסליחה ואת האהבה; 

כמו הפרחים הקטנים – זיכרונות והילד הפנימי שבך ואיתך; 

לאפשר – כי תמיד קיימת אפשרות נוספת; 

הדהוד בחדר שגודלו עולם – שירים שיזכירו לך שהכל אפשרי; 

קו הזמן - תובנות - לראות את התמונה כולה מהמרחק המנטאלי שלך; 

רסיסי אושר - החזרה הביתה (להגשים, לצמוח, לאהוב = להרגיש בבית).

סמדר כהן יעקב, בעלת מרכז "נקודת המפנה", מטפלת ומנחת סדנאות בגישת NLP ודמיון מודרך. "פגשתי אותי" הוא ספר ביכוריה. 


מָחוֹל עַצְמִי (עמ' 37)

דַּמְיְנִי
אֶת שֶׁאַתְּ רוֹצָה לִרְאוֹת
דַּמְיְנִי
אֶת שֶׁאַתְּ רוֹצָה לַחֲווֹת
דַּמְיְנִי
אֶת שֶׁאֵינֵךְ מְעִזָּה לִרְצוֹת
דַּמְיְנִי
אֶת שֶׁאֵינֵךְ מְעִזָּה לְהַרְאוֹת
דַּמְיְנִי
מִתּוֹךְ שִׂמְחָתֵךְ הָעֲצוּבָה
מִתּוֹךְ עַצְבוּתֵךְ הַשְּׂמֵחָה
זָלְגָה דִּמְעָתֵךְ
חֲלָבִית בִּשְׁקִיפוּתָהּ
עָצְמָתִית בְּרַכּוּתָהּ
נוֹשֵׂאת בְּתוֹכָהּ
זַעֲקָתֵךְ הַשּׁוֹתֶקֶת
כּוֹלֵאת בְּתוֹכָהּ
נָשִׁיּוּתֵךְ שֶׁנִּדְחֲקָה
עֲטִיפַת חָכְמָתֵךְ
הַמְּטֻפֶּשֶׁת.
רִקְדִי
וְצַחֲקִי עַד לְיוֹם אַחֲרוֹן,
אִשָּׁה יָפָה.

"פגשתי אותי – שירים לאהבה ולצמיחה" מאת סמדר כהן יעקב. הוצאת "ספרי ניב", 161 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג  באתר  "נקודת המפנה"  ובאתר ההוצאה.  






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה