יום שלישי, 3 בנובמבר 2020

אחרי שהילד שלכם יקרא את הספר "השן הוורודה" - הוא יבין שהכוח הכי חזק נמצא בתוכו!

 


יניב שלי כבר בן 32 אבל בילדותו היה ילד שובב מאוד. לא ישב רגע אחד בשקט. תמיד שיחק במלא המרץ בבית ובחוץ. כשהיה בן 5 נפל תוך כדי משחק נחבל בפניו ושבר את השן הקידמית. הבנתי שצריך לבקר את רופא השיניים. ישבתי עם יניב והסברתי לו שמחר נלך אל רופא השיניים, הוא יתבונן על השן השבורה ויחליט מה עלינו לעשות. יניב הקשיב, שאל אם זה יכאב והאם הרופא יוכל להדביק לו בחזרה את החתיכה החסרה... ?




ולמה נזכרתי במקרה של יניב שלי? כי השבוע הגיע לידי ספר חדש ומקסים בשם: השן הוורודה המביא את סיפורה של הילדה אגם, ובנוסף מעניק לילדים העצמה רגשית ויכולת לגלות בעצמם כוחות מיוחדים.


הִצְמַחְתִּי לְעַצְמִי שֵׁן חֲדָשָׁה,

שֵׁן וּוְרֻדָּה.

לָמָּה וּוְרֻדָּה

וְלֹא צְהֻבָּה אוֹ כְּחוֹלֶה?

בִּשְׁבִילִי וָרֹד זֶה שִׂמְחָה

וְהִתְגַּשְּׁמוּת שֶׁל חֲלוֹמוֹת

וַאֲנִי אֲקַבֵּל כּוֹחוֹת

לְהַאֲמִין בְּעַצְמִי

שֶׁאֲנִי יְכוֹלָה לַעֲשׂוֹת הַכֹּל

תָּמִיד,

כַּאֲשֶׁר אֶסְתַּכֵּל בַּמַּרְאֶה,

אֶזָּכֵר שֶׁבְּדִיּוּק בַּמָּקוֹם הַזֶּה

פַּעַם הָיְתָה חֲסֵרָה לִי שֵׁן



אגם בת החמש נפלה בגן ונחבלה בפה. כשהיא מגיעה עם אמא אל המרפאה של דוקטור שן-זהב, רופא השיניים הנחמד, נאלץ הרופא לעקור את שן החלב ומסביר לה שבקרוב תצמח לה שן חדשה. אגם מבינה שעכשיו היא לא כמו כולם למרות שהיא מאד רוצה. כדי להקל על עצמה את ההתמודדות עם הציפיה לשן החדשה משתמשת אגם בדמיון עד שמוצאת את הכוחות הפנימיים להתמודד ומצמיחה לעצמה שן וורודה. 
השן הוורודה הדמיונית מהווה עבורה דימוי לכוח פנימי הקיים בתוכה ומסייע לה להתמודד עם הצקות של ילדים ומבוגרים.
המסר הוא שכל ילד הוא מיוחד בפני עצמו ויכול לעשות כל מה שרק ירצה אם יאמין בעצמו וביכולת שלו לעוף על כנפי הדמיון.






הסיפור המתבסס על סיפור אמיתי, מפגיש את הילד והוריו עם מסלול קשיים כמו שנתקלה בהם אגם. באמצעות הכלים שמעניקה הסופרת לגיבורת הספר מצליח הילד להבין שגם הוא מסוגל ליצור לעצמו דימוי מחזק. השן הוורודה היא בעצם מי שמסייעת לה להתמודד עם האתגרים, להאמין, להרגיש חזקה, כל יכולה ומיוחדת. 
אני ממליצה על קריאה משותפת עם ההורים מה שיעודד שאלת שאלות, דיון ומסרים מחזקים מצד ההורים. הספר מסייע לילדים להקלה על הפחד לפני המפגש עם רופא השיניים. 

שרון רקנט גרגייר היא אם לשלושה. עובדת סוציאלית, מאמנת אישית ובעלת ניסיון רב שנים בטיפול במשפחות. הקימה את "שירת הים", מרכז לקידום הצלחה אישית והעצמת ילדים.


השן הוורודה כתבה שרון רקנט גרגייר בהוצאת אצבעוני. לספר נלווית ערכת יצירה בעלות נוספת.
לפרטים ורכשה ישירה היכנסו לכאן והשאירו פרטים.


















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה