יום חמישי, 14 ביולי 2016

לטוס לחו"ל עם ילדים ולהנות - הסודות שלא תרצו לפספס





לכל אחד מאתנו יש את "הרשימה" הזו שאנו מבצעים טרם העמידה בתור לבידוק המיוחל והצ'ק אין בנתב"ג. ארזתם לבד? ישאלו אותנו, ואנו נענה כלמודי ניסיון-כמובן! אבל עד לרגע האריזה ומה כן לארוז לעומת מה אפשר להשאיר בבית, חובה עלינו לוודא שביטוח הנסיעה שלנו יכסה את כל מה שאנו מקווים ומבקשים שלא יקרה.

השבוע לקחתי חלק במפגש שארגנה חברת הביטוח AIG שכינס שלש נשים מקצועיות שהעניקו לנו את מרבית הטיפים ההכרחיים ליציאה לחופשה.

פתחה יפעת רייטר סמנכ"לית AIG בטיפים לשמירת ביטיחותינו בחו"ל. והדגישה שלאור המבחר בביטוחי נסיעות לחו"ל, בכיסוי הביטוח ובגבולות האחריות של הכיסויים השונים, יש להתאים את הביטוח לאופי החופשה. 

על אף שביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס גם לגניבת או אבדן רכוש או דרכון, הרי שהגורם המשפיע ביותר על רכישת ביטוח נסיעות הוא הוצאות רפואיות והטסה רפואית לישראל. ישנם מקרים בהם מצבו הרפואי של המבוטח, השוהה בחו"ל, מצריך את העברתו לישראל לצורך קבלת המשך טיפול רפואי. העברת המבוטח מצריכה לעיתים הטסה עם ליווי של צוות וציוד רפואי, המותאמים למצב הבריאותי שלו. אלו עשויים להסתכם בעלויות כספיות גבוהות מאוד. חשוב מאוד לוודא, שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי להטסה רפואית לישראל. במקרה כזה, זכאי המבוטח שהתאשפז או שפונה לישראל במהלך הטיול בחו"ל להחזר הוצאות עבור הטסת ילדיו מחו"ל בחזרה לישראל.




בנוסף, אם לפי המלצת רופא, מצבו הבריאותי אינו מאפשר את חזרתו של המבוטח לישראל, והוא נדרש להאריך את תקופת שהותו בבית מלון בחו"ל, יש לבדוק האם הביטוח מעניק כיסוי עבור ההוצאות בגין השהות הנוספת במלון בחו"ל, הן למבוטח והן למלווה. מקרים אלו רלוונטיים במיוחד בפוליסות משפחתיות וזוגיות, שכן אירוע שמצריך הפעלת פוליסת נסיעות לחו"ל עבור אחד מבני המשפחה, משפיעה מן הסתם על כל בני המשפחה.


אישה בהריון היוצאת לחופשה בחו"ל צריכה לוודא כי רכשה ביטוח ייעודי, המעניק כיסוי למצבים הקשורים להריון ואשר עלולים לקרות באופן בלתי צפוי במהלך השהות בחו"ל. הוצאות רפואיות במקרים של לידה מוקדמת, הוצאות הקשורות בטיפול או אשפוז של הוולד הן חלק מההוצאות עימן עשויה האישה ההרה להתמודד במהלך השהות בחו"ל. יש לוודא שחבילת הביטוח מעניקה כיסוי הן לעובר והן לאישה ההרה. יש לוודא שהכיסוי הביטוחי מותאם לשבוע ההיריון. המקסימום שניתן הנו עד שבוע 32 להריון.

אם אחד מבני המשפחה סובל ממחלה כרונית, יש לוודא שהביטוח מותאם למצב הבריאותי של הנוסע לחו"ל באופן שיעניק את הכיסוי הנדרש, גם אם תחול החמרה במצב הרפואי במהלך השהייה בחו"ל. שכן קיימות חבילות ביטוח מיוחדות, המעניקות כיסוי גם לאנשים בעלי מצב רפואי קודם.

בעיה מוכרת וכואבת לא פחות היא גניבת מטען ודרכון: חשוב לנו השגיח במהלך הנופש על דברים יקרי ערך. במידה והמטען נגנב יש לפנות לתחנת המשטרה בחו"ל ולקבל אישור על גניבת המטען. במקרה של גניבה או אובדת  מטען שהיה באחריות צד שלישי, כדוגמת חברת תעופה, על המבוטח לדווח על כך לנציג חברת התעופה בשדה התעופה ביום האירוע, ולקבל אישור בכתב על הגניבה/ האבדה. במקרה של גניבת או אבדת הדרכון בחו"ל, יש לגשת לתחנת המשטרה המקומית בחו"ל, לדווח על המקרה ולקבל אישור משטרה על הגשת תלונה בגין גניבת/אבדן הדרכון. עם אישור זה יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה, ולבקש שתנפיק מסמך נסיעה חלופי, שישמש כדרכון. בכל מקרה, מומלץ לסרוק את הדרכון וכרטיסי הטיסה ולשמור את הסריקה כקובץ דיגיטלי.
אני באופן אישי מפקידה את הדרכון שלי בכספת המלון ומסתובבת בחו"ל רק עם צילום. ממליצה גם לכם..

על מנת לספק למטיילים "חופשה בראש שקט," חברת הביטוח AIG ישראל מציעה ללקוחות, שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי דירה ייעודי שיאפשר ליהנות מחופשתם בראש שקט. הפוליסה הייחודית מעניקה אפשרות לכיסוי ביטוח לדירה ללקוחות שטסים לחו"ל ואשר אין ברשותם ביטוח דירה. את הפוליסה, שניתן לקנות רק בצירוף פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אפשר לרכוש לפרקי זמן של ימים, להבדיל מהפוליסות הקיימות בשוק, המחייבות  את הלקוח לרכוש ביטוח למינימום של שנה. (אצלי הבית מבוטח כל ימות השנה!)


ההחלטה האם לטייל בחו"ל עם ילדים אינה פשוטה כלל ועיקר והיא תלויה בפרמטרים רבים השונים בין תא משפחתי אחד לאחר. בדבריה התייחסה רות גנאל, מאמנת משפחתית, מנחת קבוצות הורים כי מומלץ להתחשב בגיל הילדים, במסוגלות ההורית להתמודד איתם "מסביב לשעון".
במקביל לקשיים הנצברים בדרך לחופשה המשפחתית יש גם יתרונות שיש ראוי לנו נזכור: טיול משפחתי לחו"ל מעניק לנו אפשרות לבילוי זמן רצוף יחד, בהזדמנות לגיבוש משפחתי, למידה והרחבת אופקים כללית לילדים ולנו, וחשוב לא פחות ההזדמנות לתרגול עצמאות, אחריות ושותפות - של הילדים בתכנון ובהצלחת הטיול.


טסים עם ילדים? קבלו כמה טיפים:
הזמינו מקומות לינה מראש. בידקו את חודשי פעילות, הימים ושעות לאטרקציות המתוכננות לבילוי המשותף בחו"ל. היו גמישים והסכימו לוותר כאשר נקלעתם ליום עמוס מדי. קחו אתכם פירות, כריכים, שתיה, חטיפים כי הרעב לא תמיד צפוי.
הגדירו מראש זמנים ברורים שבהם משתמשים במסכים ותנו דוגמא אישית. במידה ושכרתם רכב קחו דיסקים עם שירים שמחים שתשירו יחד, הכינו רשימת רעיונות למשחקי אוטו- למניעת שעמום וקיטורים. תעודו במידתיות ואף הימנעו מלהעלות לרשת מידע שוטף על מיקומכם (זוכרים שהגנבים שטסים גם הם לחו"ל, משאירים ממלאי מקום גם בארץ? )
השמרו מחריגה בתקציב, רגעי משבר, מריבות בין אחים, תסכול של הורים שציפו לאסירות תודה וקיבלו קיטורים.
אמצו את הקלילות, תאמו ציפיות, וקחו בחשבון שלא הכל יצא בדיוק כמו שתכננתם. וכרגע זה הכי טוב שיכול להיות.

ויש גם כמה טיפים מפי אילנית ארז בכל שקשור ל"כבודה" כפי שמכנים את המטען שלנו בטיסה. 
למזוודה קשיחה יש את יתרון הניידות (גלגלים) והיא שומרת על סדר. לאימהות עם פעוט מומלץ לשאת בתיק היד כלי רחצה, בגדים ותחתונים להחלפה, מברשת שיניים, משקפיים ותרופות. 
אם לוקחים זוג נעלים נוסף כדאי להכניס לתוכם גרביים ולהכניס לשקיות. אהבתי את המלצתה של אילנית לשים בין הבגדים דפים של מייבש כביסה ואת הבגדים שהיו בשימוש מקפלים ומכניסים לשקיות. כדי למנוע מבקבוקים להישפך ניתן לסגור על ידי ניילון נצמד או לאטום בשקיות ננעלות. 
בכל מקרה, מומלץ להקפיד על הכנת ערכות בילוי לילדים, למשך הטיסה, ולנסיעות עצמן. בערכה הכניסו קלסרים, טושים, דפים ומספריים. הכינו לנסיעה גם קופסאות עם תאים שתוכלו להכניס בהם חטיפים, משחקים קטנים או ירקות חתוכים.



טיסה נעימה ובטוחה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה