יום שבת, 2 ביולי 2016

העוגיות המרוקאיות מבית הספר היסודי.





בשופרסל מצליחים להפתיע אותי בכל פעם מחדש. שנים רציתי להכין עוגיות מרוקאיות. מעולם לא היה לי את המתכון המדוייק וגם את המכשיר הספציפי שמכין אותם, זה שקניתי אי פעם בשוק הכרמל, כשעוד היתה לי נכונות... כבר אין לי להיכן לחבר, כי וויתרתי על המקסר עם מטחנת הבשר ומסרתי לטובת מקסר חדש.






אני זוכרת את העוגיות האלו כבר משחר ילדותי. אהבתי אותן מאוד. הבנות בבית הספר היסודי בקרית גת היו מביאות אותן לבית הספר אחרי שהיו מסיימות "נשיקה" ענקית של לחם לבן מלאה באדום חריף, והיינו עושות "החלפות" עם העוגיות של אמא. אמא היתה מכינה מעמולים וכעכים סוריים אבל לא הכינה מעולם את העוגיות המרוקאיות שספרתי לה בכל פעם כשחזרתי מבית הספר עם טעם של עוד...

השבוע הגיע הקופון החודשי של שופרסל. עד לרגע הגעתו לא חשבתי שיש למותג הבית של שופרסל גם עוגיות ובעיקר את אלו שאני חולמת עליהן שנים ולא רוצה לקנות, כי הן אף פעם לא מגיעות לטעם שנשאר לי בפה מאז.









כשפתחתי את קופסאת העוגיות המרוקאיות של שופרסל היה הקפה הקר שלי כבר מוכן. הכנתי אותו על תמצית קפה, קרח ובתוספת משקה אורז ושקדים אורגני של שופרסל מבלי שהמתקתי. ישבתי עם ערמת העיתונים לחגיגת בין הערבים של לפני כניסת השבת לגמתי ונשנשתי עוגיות.






ידעתי שזה יקרה לי... 
העוגיות חצו את קו הגמר בשניות הראשונות עוד לפני שטבלתי אותן בקפה. הם היו טריות, פריכות והתפצפצו בפה בדיוק כמו שציפיתי. לא יודעת מה יש במרקם שלהם שעושה כל כך טוב בפה, הרבה יותר מכל עוגות הקצפת והעוגיות המורכבות שלא אהבתי מעולם. על הדברים הפשוטים שאני אוהבת בחיי אני נוהגת לומר תמיד שיש בהם את "עוצמת הפשטות".

העוגיות המרוקאיות של שופרסל הן עוגיות נפלאות תחת הכותרת "עוצמת הפשטות". הן כל כך פשוטות וכל כך עצומות שכהעברתי אותן לצנצנת העוגיות הניצבת כדרך קבע על שולחן הכניסה ייחלתי שלא יאכלו לי את הכל...










שאפו שופרסל. שחקתם אותה בגדול. החזרתם לי טעמי ילדות.






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה