יום ראשון, 17 ביולי 2016

סלט קינואה בתירס ושעועית שחורה - לארוז בצידנית ולקחת לים




חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משווקת קינואה אורגנית המתאימה להכנת מגוון מתכונים קיציים וטעימים.
בנוסף לקינואה משווקת "תבואות" מגוון סוגים נוספים של קינואה: קינואה לבנה, אדומה ושחורה. מוצרי הקינואה של תבואות הם אורגניים, הגדלים ללא שימוש בחומרי הדברה ובחומרים מזיקים.

הקינואה בריאה, קלה להכנה ואפשר לשלב אותה במתכונים רבים, בסלטים, בתבשילים, במאפים, קציצות, לביבות ופשטידות. היא תוספת נהדרת לכל מנת דג או בשר.

מקורה של הקינואה באזור האנדים, בדרום אמריקה. אף על פי שהקינואה נצרכת כדגן היא אינה שייכת למשפחת הדגנים. לקינואה ערך תזונתי רב. היא עשירה בחלבון, בוויטמינים מקבוצתB  ובמינרלים חשובים כמו מגנזיום, סידן, אבץ וברזל, וכן עשירה בסיבים תזונתיים.








סלט קינואה בתירס ושעועית שחורה

וחצי כוס גרעיני תירס (קפוא, קופסא, טרי
2 כוסות קינואה לאחר בישול
קוביות בצל סגול קטן
מעט מלח
קוביות של פלפל גמבה כבוש (אני מכינה אותם בבית)
כוס שעועית שחורה  לאחר השרייה ובישול
רבע כוס שמן זית
120 גרם גבינת פטה
פטרוזיליה קצוצה


יש להכין את כל המרכיבים בנפרד:
1.    לבשל את הקינואה בהתאם להוראות היצרן ולקרר.
2.    את השעועית השחורה אני מבשלת מראש ומחלקת למנות במקפיא. אני נוהגת להוסיף אותה לתבשילים, לסלטים וכמובן  מכינה מרק עם עצמות מח שבעלי מאד אוהב.
3.    פלפל גמבה אני כובשת בחומץ בהרתחה קצרה אחת, מכסה, מוסיפה עלי דפנה ומלח, עוזבת לצינון איטי, מעבירה לצנצנת ושומרת במקרר.


להגשת הסלט יש לחבר את כל המרכיבים לערבב מעט ולהגיש מיד. שילוב הטעמים נפלא.
הסלט הוא מנה משביעה בפני עצמה ולכן אני ממליצה לארוז בקופסה אטומה ןהכניס לצידנית קלה ולקחת לים לצד המון מים, ירקות ופירות 










אפשר לשלב את הקינואה באופנים נוספים מלוחים ומתוקים .

אני מעדיפה להכין להכין דייסת קינואה מתוקה  (מוסיפה סטיביה כממתיק) או כשהקינואה מבושלת בחלב קוקוס ובתוספת פירות חתוכים.






מחיר: קינואה רויאל אורגנית –15.90 ₪ לאריזה של 500 גרם.
להשיג ברשתות השיווק וחנויות טבע, ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. הפרטים באתר  




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה