יום שישי, 8 ביולי 2016

בילי אליוט- מחזמר נפלא








​​הרגע הזה שהאורות כבים והמוזיקה ממלאה את חלל האולם ואני כבר דרוכה בציפיה לקראת פתיחת המסך ונסחפת לתוך סיפורו של בילי, אותו נער שחלם והעז גם להגשים.

" שמע קולי
ותן לי כח
שמור עלי 
גם אם אמעד
שמור עלי גם בחושך
ואם אפול 
תושיט לי יד" 
















סיפורו של בילי, נער יתום מאם, מתנהל על רקע שביתת כורי הפחם של אנגליה בשנת 1984-1985 כנגד מדניותה של ראש הממשלה מרגטרט תאצ'ר.
בילי, מי שהיה נער ככל הנערים מחליט לא לוותר על החלום הגדול לרקוד. במקרה או שלא מגיע בילי לשעור הבלט של גברת וילקינסון הקשוחה ומנסה להגשים את עצמה דרך מי מתלמידיה. אחרי לבטים מחליט בילי לסטות מדרכו של אביו ואחיו ולהמיר את כפפות האגרוף בנעלי בלט. קל, זה לא היה. גאות של דעות קדומות הציפה אותו מכל עבר אבל בילי לא נכנע. הכמיהה העזה להגשמת החלום הפכה לאנרגיה ולהשראה שהביא הנער על משפחתו ועל העיירה כולה, מה ששינה את חייו כמו גם את חיי אנשי העיר כולה.




קאסט נהדר של שחקנים, מוזיקה טובה (איך לא? אלטון ג'ון הוא שהלחין), שירים, ריקודים, דיאלוגים עמוקים וילד אחד שרוקד נפלא - שון גרנות זילברשטיין ומנצח את/על כולם באהבה גדולה.
התאהבתי בנער (שון) ובכשרונו הגדול. היכולות שהוא מביא לבמה לצד רקדנים מיומנים ממנו אינה נופלת באף תמונה. ואם תשאלו אותי חכו לריקוד המרתק שמוביל את המחזמר להפסקה!! אחד הטובים שבערב המופלא הזה. 

אבל... למרות הניצחון של בילי, במחזר הזה אין מפסידים. (חוץ ממי שלא קנה בזמן את הכרטיסים למופע הבא...) רוצו להנות עם הילדים. יש כאן מסר לנו ההורים ובטח שלילדים שלנו שעל חלומות... לא מוותרים!

וכמו ששרה גברת וילקינסון (דפנה דקל) עם תלמידותיה: "תנו לעצמכם את הרגע לזהור...!!!"








המחזמר מבוסס על סרט קולנוע בריטי ועל הפקה בימתית שעלתה בתיאטרון "ויקטוריה פאלאס", לונדון.
פס הקול הולחן על-ידי אלטון ג'ון ומבוצע בליווי תזמורת חיה.
במאי: אלדר גרויסמן. (במאי מוכשר שיצר הפקה מורכבת-מושלמת!)
תרגום לעברית: אלי ביז'אווי.
כוריאוגרפיה: אלדר גרויסמן, מיכל שי.
משתתפים: ארנון הרינג/ שון גרנות זילברשטיין, אושרי כהן, אבי קושניר, דפנה דקל ודינה דורון.









המחזמר (למעלה משעתיים) מתאים לכל המשפחה. 
הזמינו כרטיסים כבר עכשיו. 





ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה