יום שישי, 22 ביולי 2016

עוף ממולא בסיר חרס

אמש דקות אחרי שנכנסתי עמוסת סלים של קניות לקראת בישולי סוף השבוע והתחלתי להתארגן, העמדתי על השיש את העוף הטרי של שופרסל שהגיע ארוז ומוכן לבישול. בני שעשה את דרכו החוצה והגיח להעניק לי נשיקת פרידה, קלט את העוף בעינו, ובעודו מתרחק מבלי לעצור שוב, סנן בין שיניו כמו מבקש או רומז: 

"אמא! עד שאני חוזר יהיה כאן עוף ממולא? "

"הבנתי את הרמז,"  עניתי. "יש לך עוף ממולא לארוחת השבת". 

שמחתי בתוכי. אפילו לא עמדתי בפני הדילמה על איזה כיוון ללכת עם המנה.

קופון השופרסל האחרון ריכז שוב מספר מוצרים ששמחתי לנסות ולשלב בארוחת השבת שלנו.
אני אוהבת מאוד את תבלין הגריל עוף הוא מוסיף טעם ייחודי לכל מנה בשרית שאני מכינה. את הקטשופ והצ'יפס הותרתי לשלב האחרון של הגשת הארוחה והתפניתי להכין את העוף הממולא.







בכל שקשור לעוף טרי שמחתי מאוד שמותג הבית של שופרסלטבעוף שופרסל מוצר במשקלהרחיב את המגמה הבריאה ומציע ללקוחות עוף שלם טרי ללא אנטיביוטיקה והורמונים





עוף ממולא בסיר חרס. 

מלאכת ההרכבה של עוף ממולא דורשת מספר שלבים מוקדמים.

המרכיבים.
עוף שלם נקי
2 בצלים גדולים מטוגנים עד השחמה
כוס אורז מבושל על מעט שמן זית ומלח
מלח, פלפל, תערובת לתיבול גריל עוף שופרסל, פפריקה מתוקה
חוט ומחט או קסמים לסגירת העוף
סיר חרס
















ההכנה:
לנקות היטב את העוף
לערבב את מחצית כמות הבצל המטוגן עם האורז, ולדחוס לתוך העוף.
לסגור את העוף ולהצליב את רגליו, אפשר לתפור ואפשר גם בעזרת מספר קסמי שיניים
להעביר לסיר חרס, לתבל בגריל עוף ופפריקה מתוקה, מעט מלח, אפשר להניח בסיר 2 בצלים חצויים כדי שיגירו נוזלים בזמן האפיה.
לכסות ולהכניס לתנור על חום גבוה למשך שעה, אחר כך להנמיך את החום לעוד שעה נוספות.
לפני ההגשה אני מוסיפה מסביב לעוף בשולי הסיר תפודים מבושלים או מקרוני מטוגן, או אורז מטוגן ומכניסה שוב לתנור ללא כיסוי כדי שיזהיב-ישחים כמו שהילדים שלי אוהבים.



כאן עוף נוסף מחולק למנות שבושל ויכנס להשחמה. 





ניתן להגיש את העוף ולשלב שפע תוספות, סלטים חיים או מבושלים, ירקות מאודים וצ'יפס עם קטשופ. כל חיבור יהיה חגיגה של טעמים וניחוחות.




ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה